سوله آکام فلز

تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های فرهنگی، آئینی و مذهبی شهرداری تهران به مناسبت سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن جعفرزاده دراین‌باره گفت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای جدید مدیریت شهری، ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی بزرگداشت سی و سومین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای استفاده عموم شهروندان تهرانی، در دو بخش حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و سطح شهر تهران از تاریخ دهم خردادماه آغاز و تا پانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با پرداختن به دو محور ویژه برنامه‌های حرم مطهر در پردیس‌های فرهنگی و برنامه‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران، افزود: این برنامه‌ها با اهداف تبیین دیدگاه حضرت امام(ره) نسبت به مردم و جایگاه آنان در نظام اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور ادامه راه این عزیزان در گام دوم انقلاب اسلامی، گسترش و اشاعه سیره علمی و عملی حضرت امام خمینی(ره) و احیاء مبانی و اصول رفتار و سبک زندگی ایشان و… اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر فراهم شده و از ظرفیت و مشارکت حداکثری مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های خودجوش و مردمی و سراهای محلات در برگزاری تمامی برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین محور بزرگداشت ارتحال امام اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق ۲۲گانه شهر تهران است، اظهارکرد: از روز ۱۰ تا ۱۴ خرداد اجرای پویش فرهنگی-رسانه ای مردمِ امام(ره) در خصوص وصیت نامه حضرت امام(ره)، سخنان آن حضرت و مقام معظم رهبری، تبیین پویش مردمِ امام(ره)، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی در کنار ویژه نامه روزنامه همشهری در قالب پادکست، کلیپ، موشن، پوستر، تیزر، انیمیشن، اینفوگراف و… تولید و منتشر خواهد شد.

جعفرزاده با تاکید بر فضاسازی شهری در این ایام خاص با تولید طرح‌های مناسب هم راستا با پویش مردمِ امام(ره) یادآور شد: از دیگر برنامه‌های شهرداری در سطح شهر برپایی جلسات سخنرانی و نشست‌های علمی، محافل قرآنی و مراسم شب شعر و خاطره درخصوص معرفی شخصیت والای حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نمایشگاه عکس، خطاطی و… با موضوع معرفی سیر تاریخی زندگانی و ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) در مساجد، پایگاه های بسیج، سراهای محلات و گالری ها، پخش فیلم ‌ای مستند همراه با تحلیل از زندگی نامه و مبارزات حضرت امام(ره)، مسابقات کتابخوانی و بازخوانی و اجرای سرودهای حماسی در میادین و معابر اصلی شهر تهران است.

بر اساس اعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه محور دوم برنامه ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۳و۱۴ خرداد برگزار می‌شود، تاکید کرد: ویژه برنامه‌های حرم مطهر در پردیس‌های فرهنگی مردم امام(ره) در چهار پهنه اجرا و غرفه‌های دهه کرامت، خلاقیت و سرگرمی، علمی و رسانه‌های دیجیتال برپا خواهد شد. فیلم ها و مستندات تاریخی از وقایع انقلاب اسلامی و دوران مبارزات حضرت امام(ره) نیز از  ۱۵خرداد ۱۳۴۲تا زمان رحلت پخش می‌شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در پردیس‌های فرهنگی مردم امام(ره) نمایشگاه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه کتاب آثار حضرت امام(ره) و کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری، عکس و محصولات قرآنی و هنری، دستاوردهای انقلاب اسلامی، کاریکاتور از چهره‌ها و سران منفور استکباری با حضور هنرمندان صاحب اثر و… دایر است و برنامه‌های خلاقانه و جذاب مذهبی، آئینی و فرهنگی-هنری دیگری نیز در طی این مراسمات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده-پیام امروز

میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *