سوله آکام فلز

تصویب برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت از تصویب برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی در فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و نایب رییس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی در اولین جلسه این شورا با اشاره به ارکان این شورا اعم از ساختار، فرایندها و فرهنگ گفت: این شورا در سطح کشوری تصمیم گیری می کند و کل آموزش علوم پزشکی کشور را شامل می شود.

نایب رییس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی ضمن بررسی شیوه نامه های اجرایی برنامه مذکور خاطرنشان کرد: این برنامه می تواند به تحقق شعار سال جاری که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است کمک کند و  از تاریخ ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور لازم الاجراست و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری، جلسه توجیهی معاونین آموزشی دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

در ادامه دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و رییس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات مثبتی که در سال‌های گذشته در این معاونت رخ داده است یادآور شد: توجه به پاسخگویی اجتماعی و تاثیر اقدامات انجام شده بر نظام آموزشی همواره باید مورد توجه باشد و نتایج آن در جامعه مشاهده شود.

وی گفت: باید دقت شود تا در ساختار و تشکیلات از هدف اصلی دور نشویم و لازم است چشم انداز یک ساله در خصوص برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی تدوین شود و این برنامه در موعد مقرر مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی تصریح کرد: آیین نامه ارتقا وابسته به آیین‌نامه جذب است لذا لازم است در جذب اعضای هیئت علمی کارآمد و توانا دقت بیشتری انجام شود.

وی درباره کارآفرینی و تولید ثروت در دانشگاه‌ها گفت: اعضای هیئت علمی از ارکان دانشگاه‌ها هستند و اگر قرار است کاری در جهت پیشرفت دانشگاه‌ها در حوزه کارآفرینی و تولید ثروت انجام شود باید از جذب اساتید دانشگاه آغاز شود لذا درخواست بازبینی آیین نامه جذب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

دکتر باقری فرد افزود: تفکر و توجه به حوزه بین‌المللی سازی نیز از مصادیق کارآفرینی و تولید ثروت در دانشگاهها است.

به گزارش وبدا، وی گفت: یکی از مصادیق بین‌المللی سازی، ایجاد شرایط لازم برای بازگرداندن فرزندان این مرز و بوم به مام وطن است و باید برای آن ها برنامه‌ خاصی تدوین نمود و با بررسی محدودیت ها و رفع مشکلات، حوزه بین‌المللی سازی را پویا و تفکر بین‌المللی را شکل داد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *