سوله آکام فلز

تصویب ۲ آیین‌نامه برای جذب نخبگان از اقدامات دولت برای حمایت از نخبگان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیام امروز، دکتر سیدسلمان سیدافقهی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان امروز در نشست خبری نخستین همایش گفتگوی نخبگان اظهار کرد: همایش پیشرو که در وزارت کشور برگزار می‌شود نخستین همایشی است که تحت عنوان سلسله همایش‌های گفت‌وگوی ملی نخبگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ آن چیزی که باعث شد به سمت این رویداد حرکت کنیم یک نیاز بسیار ضروری و واجب بود که یک سکویی را ایجاد کنیم تا نخبگان بدون واسطه با مسئولان کشور که به طور خاص در این مقطع استانداران هستند بتوانند نکات خود را درمیان بگذرانند و نتایج اندیشه‌ورزی‌های خود را در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فناوری، سیاسی و … مطرح کنند.

سیدافقهی تصریح کرد: ما باید به فرهنگ گفت‌وگو بین حاکمیت و نخبگان برسیم که البته از هم جدا نیستند چراکه بسیاری از نخبگان امروز مسئولیت‌های جدی در حاکمیت دارند. امروز استفاده از ظرفیت‌های فکری نخبگان در اداره کشور بایستی نهادینه شود که یک موضوعی است که در قدم اول باید در یک رویداد ملی به آن بپردازیم.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز چالش‌ها را از زبان خود مسئولان بشنوند و یک قرابتی بین فضای ذهنی هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئولان ما شکل بگیرد، یکی از اهداف بسیار بزرگ ما است.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از آسیب‌هایی که در نظام نخبگانی ما وجود داشته است این است که معمولاً نخبگان با مسائل واقعی و از جنس اجرا مواجه نبودند! و پیشنهاداتی که به مسئولان می‌دهند نیز عمدتاً با استقبال مسئولان مواجه نمی‌شود!

سیدافقهی تصریح کرد: علت این موضوع، عدم گفت‌وگوی پیوسته بین مسئولان و نخبگان و فرهنگ‌سازی این موضوع است که بخشی از این فرهنگ‌سازی و گفت‌وگو با برگزاری چنین همایش‌هایی ایجاد می‌شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری فرمودند که کشور نیاز به یک خیز علمی دارد و در همین راستا باید این خیز علمی را رقم بزنیم و یکی از مسائل اصلی آن، مسئله‌محوری و مدیریت کلان کشور است. ما به دنبال این هستیم به کمک نخبگان در کنار مسئولان استانی مسائل اصلی که در هر استان وجود دارد را شناسایی کنیم.

وی تصویب دو آیین‌نامه برای حمایت از نخبگان و زمینه‌‌سازی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را از اقدامات دولت برای حمایت از نخبگان نام برد و یادآور شد: تاکید دولت بر حضور هیئت‌های نخبگان در کنار هر مسئولی است و این امر می‌تواند زمینه ارزیابی مسئولان  باشد.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار-پیام امروز

یک معلم بازنشسته گفت: شرایط سختی بود که باید درس را به صورت فشرده به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *