سوله آکام فلز

تغییر تمرکز صنایع‌ از فلات مرکزی به سواحل جنوبی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه در جریان بازدید از منطقه ۲۰۰ هکتاری حفاظت شده آهوی ایرانی در جزیره کیش بیان داشت: این منطقه می‌تواند زیستگاه مناسبی برای یکسری گونه‌های دیگر نیز باشد که این امر می‌تواند با مطالعه و برای توسعه گردشگری در این منطقه انجام گیرد.

وی افزود: منطقه حفاظت شده ۲۰۰ هکتاری آهوی ایرانی در جزیره کیش از سال ۶۳ آغاز به کار کرده است و جمعیت اندکی نزدیک به ۴۰ رأس به این منطقه انتقال یافت اما در طول این مدت جمعیت آن به بیش از هزار رأس رسیده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ساختمان علوفه و قرنطینه نیز در این منطقه در حال احداث است و این امر می‌تواند در افزایش جمعیت این گونه ارزشمند مفید باشد.

او با تاکید بر اینکه این جاذبه‌های طبیعی حتی می‌تواند ظرفیت‌های لازم برای حضور گردشگران خارجی را در این جزیره فراهم کند، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه دریا محور، دولت سیزدهم در نظر گرفته است تا تمرکز صنایع را از فلات مرکزی به سمت سواحل جنوبی پیش ببرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرکز بوم شناسی کیش نیز برای برگزاری رویدادهای محیط زیستی و همچنین سایت موزه محیط زیستی در حال راه اندازی است که در منطقه‌ای به وسعت هزار و ۷۰۰ متر مربع در جنوب این جزیره جانمایی شده است.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پیامد‌های تمدید نکردن اعتبار گواهینامه رانندگی چیست؟-پیام امروز

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا با اشاره به اهمیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *