سوله آکام فلز

از اختصاص ۲۰ اتوبوس سیار تا افزایش ظرفیت گرمخانه‌ها

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری مهر درباره وضعیت گرمخانه‌های تهران با توجه به سرد شدن هوا و تداوم بارش برف و باران اظهار داشت: ظرفیت گرمخانه‌های پایتخت در روزهای عادی ۲۰۰۰ مورد است که در روزهای سرد زمستان و پاییز این ظرفیت تا ۲۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت گرمخانه‌های پایتخت در مناطق ۲۲ گانه با توجه به برودت و سردی هوا گفت: در حال حاضر در سطح مناطق ۲۲ گانه ۲۰ گرمخانه فعال شبانه روزی وجود دارد که دو مورد آن در منطقه ۵ و ۸ مربوط به زنان است.

احمدی صدر با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده کارتان خواب‌ها و افراد بی‌خانمان می‌توانند با شماره ۱۳۷ یا شماره‌های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۵ تماس بگیرند تا بلافاصله گشت‌های مربوطه نسبت به انتقال آنها به گرمخانه‌های سیار و ثابت اقدام کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ گشت حامی شهر در حال تردد در معابر و نقاط مختلف شهر هستند همچنین ۲۲ موتور سیکلت حامی شهر به این منظور اختصاص داده شده و در مجموع ۶۲ گشت سیار جهت نجات و کمک افراد بی‌خانمان و کارتن خواب در روزهای سرد داریم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۲۰ اتوبوس سیار در میادین مهم شهر مانند میدان راه آهن و میدان شوش و ترمینال‌هایی مانند ترمینال آزادی و جنوب استقلال یافته و علاوه بر امکان حضور و نگهداری مددجویان و افراد بی‌خانمان غذای گرم برای آنها ارائه شده و لباس مناسب نیز به آنها داده می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: با راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ مانند یاورشهر شهرداری ۷۵۰۰ ظرفیت برای ساماندهی معتادین متجاهر دارد و با این حساب در حال حاضر مشکلی در نگهداری افراد بی‌خانمان وجود ندارد.

احمدی صدر با اشاره به اینکه شب گذشته بازدیدهایی از گرمخانه‌ها و مراکز سیار داشتیم، گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها و اقداماتی که انجام گرفته بیش از ۲۰۰۰ نفر در گرمخانه‌ها حضور دارند و طی دو سال گذشته هیچ فرد بی‌خانمان و کارتن خوابی جان خود را در خیابان از دست نداده است.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران-پیام امروز

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *