سوله آکام فلز

تغییر رویه در هیات‌های ورزشی ضعیف / پرداخت بدهی ۴۵۰ میلیونی ورزشگاه تعطیل غدیر

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص بخش‌های ورزش، بانوان، جوانان و فنی عمرانی این اداره‌کل توضیحاتی ارائه داد.

حمید بنی‌تمیم امروز ۲۴ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که در ورزش و جوانان خوزستان روحیه اجرایی داریم، اظهار کرد: در یک سال گذشته در بخش ورزش ۱۳۹ هزار ورزشکار سازمان‌یافته، ۲۵۰ نفر دعوت شده به تیم‌ملی، ۶۰ نفر برگزیده تیم‌ملی، ۱۷ میزبانی اردوی تیم‌ملی در دو بخش آقایان و بانوان، ۴۲ تیم در لیگ برتر رشته‌های مختلف، ۸۶ تیم در لیگ یک و ۲۹ تیم در لیگ دسته دو کشور داشته‌ایم.

وجود ۵۰۰ هیات فعال شهرستانی و ۲۱۰ باشگاه در خوزستان

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در بخش همگانی نیز به جرأت می‌گویم که تقریباً ۲۹ شهرستان استان خوزستان همایش پیاده‌روی و برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند که در بخش جوایز کمک مالی به این هیات داشتیم. ضمن این‌که در دو، سه مورد از این همایشات، استاندار خوزستان نیز شخصا حضور داشت. همچنین در حال حاضر ۴۶ هیات ورزشی فعال، ۵۰۰ هیات ورزشی شهرستانی، هزار و ۲۱۰ باشگاه ورزشی و ۱۷۲ خانه ورزشی در سطح استان داریم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به انجام ۳۴ میزبانی کشوری و بین‌المللی در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰، گفت: این میزبانی‌ها در رشته‌هایی از جمله کشتی، سوارکاری و هندبال بود. ضمن این‌که اردوهای تیم‌ملی در رشته‌های چون دوچرخه‌سواری، ورزش جانبازان و معلولان و ناشنوایان را در استان میزبانی کردیم.

وی همچنین بیان کرد: در بخش بانوان ۵۹ خانم رئیس در هیات‌های شهرستانی مشغول به فعالیت هستند و ۵ نفر نیز شاغل در طرح‌های ملی فعالیت دارند.

نیاز اعتبار ۷۵۳ میلیارد تومانی برای اتمام ۴۱۰ اعتبار پروژه در استان

بنی‌تمیم با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، گفت: ۴۱۰ پروژه عمرانی در استان خوزستان وجود دارد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۵۳۵ میلیارد تومان روی کاغد بود که ۱۸۰ میلیارد تومان برای این تعداد پروژه تخصیص اعتبار داشتیم، در حالی که اعتبار موردنیاز برای اتمام آن‌ها، ۷۵۳ میلیارد تومان است. همچنین ۱۴ پروژه از ۴۱۰ پرورژه ورزشی را خیلی زود می‌توان به بهره‌برداری رساند. به طور مثال در بازدیدی که از هویزه داشتیم متوجه شدیم، سه سالن ورزشی در این شهرستان به خاطر انشعاب آب و برق هنوز به اتمام نرسیده‌اند و یک سال و نیم رها شده بودند، در حالی که نیازمند هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی بودند.

قول دولت به تامین مالی ۶۰ پروژه ورزشی در خوزستان

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ۲۳ مناقصه در راستای پروژه‌های ورزشی در سه ماه حضور من انجام شد که اتمام خیلی از این پروژه‌ها موجب نشاط و امیدواری بین جوان خواهد شد. در حال حاضر تعداد پروژه‌های ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان ۶۰ مورد است که دولت نیز از محل اعتبارات نفت و سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل آن‌ها قول تأمین اعتبار داده است.

از بین رفتن تجهیزات تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی

بنی‌تمیم با بیان این‌که به دستگاه ورزش ایراداتی گرفته می‌شود در حالی که ایرادات مطرح شده مربوط به مواردی است که به آن‌ها اشاره داشتم، افزود: درخواست‌ها به‌حق است اما تأمین منابع مالی سخت است که از تمام مسئولان از جمله استاندار خوزستان خواهش می‌کنیم کمک کرده تا شرایط بهتری را در زمینه پروژه‌های عمرانی فراهیم کنیم. البته در این یکی، دو سال به خاطر کرونا و همچنین بی‌توجهی مستأجران اماکن ورزشی، خیلی از تجهیزات از کار افتاده‌اند که تعداد آن‌ها قابل توجه است و اگر فکری به حال آن‌ها نکنیم باعث نارضایتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۵ پروژه با اعتبای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان داریم که از محل تأمین و تجهیز است و ۶۰ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیز داریم که جهت تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدوارم این مبلغ با تلاش خود ما و حمایت استاندار خوزستان و سایر مسئولان، جذب شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۸۷ سمن در استان خوزستان وجود دارد که اعتبارات اختصاص یافته به آن‌ها در سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان بوده است. ضمن این‌که در سال جاری آیین تجلیل از سمن‌های فعال برگزار شد و قرار است از این به بعد سه‌شنبه‌ هر هفته نشستی ویژه با جوانان داشته باشیم تا به دغدغه این قشر بپردازیم.

وی با اشاره به تهیه اقلام و تجهیزات اهدایی به شهرستان‌ها در سه ماه حضورش در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با محوریت توجه به مناطق محروم، عنوان کرد: این عدد قابل توجه است  و باید یگویم مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بین هیات‌های استانی و شهرستان‌ها توزیع شد.

بدهی ۴۵۰ میلیون تومانی برق ورزشگاه تعطیل غدیر

بنی‌تمیم با اشاره به اقدامات کلیدی و مطالبه عمومی جامعه ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت زمین چمن پروژه ملی استادیوم غدیر اهواز در دستور کار قرار گرفت که جزو دغدغه‌های اصلی جامعه ورزش و به ویژه فوتبال بود. متاسفانه در پی سیل چند سال گذشته، بخشی از تاسیسات این ورزشگاه زیر آب رفته بد. همچنین ورزشگاه ۴۵۰ میلیون تومان بدهی برق داشت که ما توانستیم بدهی را پرداخت و برق ورزشگاه را وصل کنیم و تأسیسات ورزشگاه راه‌اندازی شد. برای اولین بار نیز با پرداخت حق و حقوق کارگران دیگر شاهد تحصن این کارگران ورزشگاه نبودیم. زمین چمن هم به استقلال خوزستان سپرده شد و در مرحله بازسازی قرار دارد و قرار است اوایل خردادماه به بهره‌برداری برسد. همچنین دکل نور آن راه افتاد و ورزشگاه مشکل نور ندارد. ضمن این که باید بگویم بدهی برق ورزشگاه مربوط به قبل است و حتی اگر فعالیتی هم در مجموعه‌ای نباشد، قبوض برق صادر می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی و تعمیر استادیوم ورزشگاه تختی اهواز، عنوان کرد: در خاک این زمین ۱۰ تا ۱۱ نوع بذر کاشته شده بود که پس از کارهای کارشناسی تصمیم بر این شد که خاک برداشته شود و ما سعی کردیم اصولی کار کنیم. اکنون هم خاک خریداری شده و اگر مورد تایید آزمایشگاه باشد، خاکریزی و سپس کاشت بذر انجام می‌شود.

توضیحی درخصوص تعویق در افتتاح زمین چمن مصنوعی خرمشهر

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین تکمیل روشنایی استادیوم ورزشی شهرستان‌های شوشتر، هندیجان و رامهرمز، اتمام زمین چمن مصنوعی خرمشهر با عنوان تنها زمین چمن با ابعاد استاندارد از جمله اقدامات در دستور کار است. همچنین قرار بود ۲۲ بهمن‌ماه زمین چمن مصنوعی خرمشهر راه‌اندازی شود اما در بازدیدی که داشتیم متوجه شدیم یک قوس در میان زمین چمن است و به همین دلیل افتتاح آن به تعویق افتاد و بعد هم من متوجه شدم اعتباری برای فنس و نور این زمین چمن وجود ندارد و هنوز هم تخصیصی برای فنس و نور و همچنین محوطه‌سازی آن نیست. به همین دلیل این مورد از بحث افتتاحیه‌ها خارج شد تا انشاءالله در سال جاری بتوانیم اعتباری برای آن پیش‌بینی کنیم. این پروژه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

همکاری پارک علم و فناوری با اداره‌کل ورزش خوزستان

 وی همچنین بیان کرد: قرار است پارک علم و فناوری درباره سه دغدغه اصلی به ما کمک کند؛ ایجاد اشتغال با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در دستگاه ورزش وجود دارد، مدنظر است تا ضمن افزایش سرانه ورزشی، بتوانیم برای جوانان جویای شغل با محوریت قهرمانان ورزشی و نخبگان، ایجاد اشتغال داشته باشیم. همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در چرخه اقتصادی ورزش به ویژه تولید تجهیزات ورزشی مورد نظر است. در بخش عمرانی هم به کمک پارک علم و فناوری جهت بهینه‌کردن ساخت و سازها نیاز داریم.

نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند

وی همچنین درباره نامشخص بودن چگونگی فعالیت هیات‌های ورزشی مربوط به منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه وجود دارد که تمامی بخش‌های اجرایی و مدیریتی این بخش به منطقه آزاد سپرده شده و در حال حاضر تغییری در این زمینه صورت نگرفته است و ملاک ما همین تفاهم‌نامه خواهد بود. البته دستگاه‌ نظارتی مصر است که منطقه آزاد حتما مستقل عمل کند. البته اگر هم کمکی نیاز بوده ما نتوانسته‌ایم بی‌تفاوت بمانیم. اگر وضعیت به ثبات برسد نشستی با مسئولان مربوطه خواهیم داشت و قرار است تصمیمی گرفته شود اما بازهم تاکید می‌کنم ملاک خود منطقه آزاد است.

در ورزش بانوان با کسی تعارف نداریم

بنی‌تمیم در پاسخ به این سؤال که در دوران مدیریت شما قرار است چه تحولی در ورزش بانوان ایجاد شود، آن هم بخشی که طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: از معاونت بانوان اداره کل خواسته‌ام که در تمامی بخش‌ها با قاطعیت و قدرت ورود کند و هیچ تعارفی در این بخش نداریم و قرار ما این است که نایب‌رییسان هیات‌ها در خصوص بخش بانوان هیات‌ها خودشان تصمیم بگیرند. همچنین از روزی که آمدم درصد ابلاغ اعتباری مالی به هیات‌های ورزشی متعلق به بانوان را مشخص کردیم. اعتبارات قابل توجهی برای ورزش بانوان رسیده است و شک نکنید در سال جاری برنامه‌های خاص بانوان را خواهیم داشت و این بخش برای ما جزو مهمترین‌ها است. اعتقاد من این است اگر مادری در خانواده بتواند اهمیت ورزش را به خانواده خود منتقل کند بهترین پایه برای شکل‌گیری ورزش خواهد بود.

اصلاح در هیات‌های ورزشی ضعیف به معنای تغییر در افراد نیست

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه من به ثبات مدیریتی اعتقاد دارم، افزود: این ثبات می‌تواند اثرگذاری مثبت داشته باشد. ضمن اینکه از روزی که آمدم عنوان کردم به دنبال ارزیابی همکاران‌مان در هیات‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها هستیم و نتایج این ارزیابی‌ها رسانه‌ای خواهد شد و اگر هیاتی یا رئیس شهرستانی ضعیف باشد، به فکر اصلاح خواهیم بود و این اصلاح به معنای تغییر افراد نیست و ممکن است روش‌ها را اصلاح کنیم.

توضیحی درباره تعلیق کارت مربیگری بانوان ماهشهری

بنی‌تمیم درباره تعلیق کارت مربیگری دو تن از مربیان ماهشهری پس از اجرای جامپینگ فیتنس بانوان در فضای آزاد و انتشار فیلم مربوطه در فضای مجازی، گفت: این مربیان مثل دختران و خواهران من هستند و اگر در جایی اتفاقی بیفتد و باعث سوءاستفاده شود باید مدیریت صورت بگیرد و معتقدم باید در این بخش بهتر از این مدیریت کنیم و تلاش می‌کنیم این قضیه ختم به خیر شود.

منع شدن تیم‌های نفتی از بودجه دولتی، فاجعه‌ای برای ورزش خوزستان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره منع دوباره تیم‌های نفتی از بودجه شرکت‌های دولتی در ابلاغیه جدید عنوان کرد: منع شدن تیم‌های نفتی از این بودجه، فاجعه‌ای برای ورزش خوزستان است. در این سه، چهار سال اخیر حتی جایگزینی برای این مهم معرفی نشد و این می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد. روی صحبت من با نمایندگان مجلس است و نباید بی‌تفاوت بود. پس یا این قانون اصلاح شود یا جایگزینی برای آن معرفی کنند، وگرنه به مشکل برمی‌خوریم. وقتی IOC باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به بهانه حرفه‌ای نبودن از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد و بعد چطور می‌توانیم بگوییم تیم‌های نفتی خوزستان حرفه‌ای هستند و بعد شامل این قانون شده و اعتبار آن‌ها را حذف می‌کنیم.

تحریف یک حرف و ایجاد حاشیه

وی درباره برخی حواشی ایجاد شده بعد از اظهارنظر او در خصوص اینکه تا زمان آماده شدن ورزشگاه تختی کسی نباید در چمن این ورزشگاه فعالیت داشته باشد، افزود: آن زمان که این موضوع مطرح شد دو ماه به زمین چمن استراحت داده بودیم و یک روز که من از این زمین سرکشی داشتم دیدم که عده‌ای در حال فعالیت هستند و بعد من این را عنوان کردم که اگر قرار باشد در زمان استراحت زمین فعالیتی روی آن صورت بگیرد، درب زمین چمن را می‌بندیم و فکر می‌کنم از این گفته من سوءبرداشت یا سوءاستفاده و بهانه‌ای برای ایجاد حاشیه شد.

قول شهرداری برای راه اندازی پارک بانوان در اهواز

بنی‌تمیم با بیان اینکه رئیس هیات ورزش همگانی باید برنامه و طرح داشته باشد، گفت: در زمینه ورزش همگانی می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی داشته باشیم و ما هم آمادگی لازم را برای کمک مالی داریم. ضمن اینکه نقش شهرداری‌ها نباید در ورزش همگانی فراموش شود و باید زیرساخت لازم را آماده کنند و ما نیز باید نیروی متخصص پرورش داده و برنامه‌ها را برگزار کنیم. همچنین شهرداری در خصوص راه‌اندازی پارک بانوان اهواز قول‌هایی داده است.

اتفاقات خوب در انتظار ورزشگاه ۵ مهر آبادان

وی درباره ورزشگاه ۵ مهر آبادان عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما و مردم از وزارت ورزش این بود، این ورزشگاه سروسامان پیدا کند و فکر می‌کنم در چند وقت آینده اتفاقات خوبی برای این ورزشگاه رقم بخورد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره استفاده از ظرفیت شورای ورزش گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود. البته خود من از خروجی آخرین جلسه شورای ورزش راضی نبودم زیرا تعداد قابل توجهی مصوبه داشت که به دلیل عدم پیگیری روی زمین مانده بودند و حتی استاندار هم به این موضوع انتقاد کرد.

برگزاری مناقصه طرح تحقیقات و جانمایی اسکله قایقرانی اهواز

به گزارش ایسنا، وی درباره نصب اسکله قایقرانی خاطرنشان کرد: مناقصه طرح تحقیقات و جانمایی این اسکله برگزار شد و تا پایان سال مالی فرصت داریم این مهم را انجام دهیم. موضوعی که تا قبل از این انجام نشده بود. تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی در سال جاری برای این اسکله در دستور کار خواهد بود.

طرح دلایل سپردن اماکن ورزشی به بخش خصوصی

بنی‌تمیم درباره سپرده شدن برخی اماکن ورزشی به افراد غیرمتخصص گفت: یکی از دغدغه‌های ما واگذاری اماکن به بخش خصوصی است تا هم دولت سبک‌تر شود و هم ایجاد شغل صورت بگیرد و کمی از بار هزینه‌ها که به گردن دولت است، کم شود اما به دلیل عدم نظارت کافی ما، اماکن به دست افرادی بوده است که نه صلاحیت داشته‌اند و نه توان اداره آن را و در نهایت خروجی آن بدهی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان در سطح استان است که یکی از راهکارهای رفع این موضوع نظارت بر اماکن ورزشی است.

وی افزود: همچنین مستأجران اماکن ورزشی حق ندارند کاربری اماکن را تغییر دهند ولی شاهدیم که چنین اتفاقاتی افتاده است که البته توانستیم به جدیت ورود کرده و سالن ژیمناستیک را در منطقه آزاد اروند به آن‌ها برگردانیم.

فراخوانی جدید برای شرکت افراد در مناقصات اماکن ورزشی در شهرستان‌ها

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به فراخوان جدید مربوط به بومی بودن افراد شرکت کننده در مناقصات اماکن ورزشی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: این فراخوان اعلام خواهد شد تا یک نفر در سطح استان اماکن ورزشی را ازآن خود نکند. ضمن اینکه اگر مستاجری در حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی عملکرد خوبی نداشته باشد اجازه نمی‌دهیم در مزایده شرکت کند.

وی درباره برگزار نشدن مجمع والیبال خوزستان خاطرنشان کرد: قرار شد به سرعت این مهم در دستور کار قرار بگیرد، ضمن این‌که برگزاری مجامع کشتی و فوتبال هم در دستور کار است.

بنی‌تمیم در ادامه با بیان این‌که مبلغ ۴ میلیارد تومان از اعتبارات امسال برای کمک به باشگاه‌های خصوصی است، گفت: با همکاری بانک‌ها این مبلغ به ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

نیاز فوتبال خوزستان به همدلی

وی درباره انحلال برخی تیم‌های فوتبال در استان، گفت: مدیریت فوتبال استان همدلی می‌خواهد و اینکه جزیره‌ای کار می‌کنیم خیلی مشهود است. پس باید ابتدا بین مدیران ارشد استان، هیات فوتبال خوزستان و باشگاه‌ها همدلی اتفاق بیفتد و درباره تیم‌های تصمیبم بگیریم. اینکه کت و شلوار بپوشیم و بگوییم مدیرعامل باشگاه هستیم و بعد از بودجه دولتی انتظار کمک داشته باشیم، این بودجه کفاف ورزش را نمی‌دهد. پس باید مدیرانی بگذاریم که راهکار بلد باشند و همدلی نیز حتماً باید ایجاد شود. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رم ۱ – ۱ یوونتوس/ خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، بیخ گوش گرگها+ فیلم-پیام امروز

در مهمترین دیدار هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا، تیم‌های رم و یوونتوس در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *