سوله آکام فلز

تفکیک جنسیتی در دانشگاه نداریم

در پی مطرح شدن بحث تفکیک جنسیتی از سوی تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، رئیس این دانشگاه با رد خبر تفکیک جنسیتی در ورود دانشجویان به این دانشگاه گفت: ما نیز ملاحظات خاص خود را داریم!

دکتر رسول جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تفکیک جنسیتی به این معناست که از صبح تا شب تمام دانشجویان دختر و پسر از هم تفکیک  شوند. ما چه زمانی این کار را انجام دادیم ؟

وی با بیان اینکه فعلا برای ورود دانشجویان دو درب مجزا اختصاص یافته است، ادامه داد: ممکن است در آینده ملاحظاتی داشته باشیم که این ملاحظات ما را به جایی برساند که ورودی دانشجویان دختر و پسر را از هم جدا کنیم. اگر این ملاحظات ما را به این نقطه برساند، این کار را انجام میدهیم، در غیر این صورت خیر.

به گزارش ایسنا، این سخنان رئیس دانشگاه صنعتی شریف در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته چند تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در تماس با ایسنا اعلام کردند که در هنگام ورود به دانشگاه خود از درهای مجزا که مخصوص آقایان و خانم‌ها است، به صورت تفکیک شده وارد می‌شوند.

این تفکیک در دو درب یعنی درب اصلی دانشگاه و درب دانشکده انرژی شریف در حال اجرا است؛ به نحوی است که در درب دانشکده انرژی، ورود خانم‌ها از سمت راست و از محل حراست مخصوص خانم‌ها و ورود آقایان از سمت چپ و از حراست مخصوص آقایان انجام می‌شود و مقابل این درب‌ها نیز نوشته‌ای نصب شده که ورود مجزای دانشجویان دختر و پسر را به آنها یاد آور می‌شود.

تفکیک جنسیتی در دانشگاه نداریم

تفکیک جنسیتی در دانشگاه نداریم

برای ورود از درب اصلی شریف واقع در خیابان آزادی نیز دانشجویان باید از دو سمت متفاوت وارد دانشگاه شوند.

مساله تفکیک درب های ورود و خروج دانشگاه صنعتی شریف به اینجا ختم نمی‌شود و بنا به گفته دانشجویان، درب‌های تربیت بدنی و دانشکده صنایع این دانشگاه این روزها بسته است و این مساله موجب شده بسیاری از دانشجویان اعلام کنند که جهت ورود به دانشگاه با مشکل مواجه شده‌اند و یا با سختی روبه رو می‌شوند.

مسئولین دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ دانشجویان، علت بسته بودن این درب‌ها را مشکلات مربوط به انتخاب نیروی حراست اعلام کردند و گفتند با بودجه دانشگاه، نمی‌توان نیروی حراست قابل اعتماد انتخاب کرد. به این ترتیب این درب‌ها فعلا بسته است.

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با ایسنا گفت: من و همه دانشجویان دانشگاه نسبت به این اقدام دانشگاه بسیار شوکه شده‌ایم و برایمان جای تعجب دارد که به چه دلیل دانشجویان دختر و پسر نمی‌توانند از یک درب وارد دانشگاه شوند؟

دانشجویی دیگر به ایسنا گفت: تفکیک جنسیتی در ورود ما به دانشگاه اقدامی توهین آمیز بود. چرا ما نمی‌توانیم با هم‌کلاسی‌های دختر خود از یک درب به دانشگاه وارد شویم؟ از طرفی دیگر، اینکه برخی درب‌های دانشگاه بسته هستند، رفت و آمد برخی از ما را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی-پیام امروز

هوش مصنوعی مولد نگاه نوآوران و کارآفرینان را به خود جلب کرده است و آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *