تازه ها
سوله آکام فلز

جذب ۷۰ میلیارد تومان سرمایه در ۴۸ رویداد "دوشنبه‌های استارتاپی"/ تفاوت "دوشنبه‌های استارتاپی" و "پیوند" چیست؟

مصطفی بغدادی؛ مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیام امروز اظهار کرد: “دوشنبه‌های استارتاپی” جزو رویدادهای جذب سرمایه صندوق نوآوری بوده و یک پل ارتباطی بین سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار است. عمدتاً طرح‌های سرمایه‌پذیری که در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی حضور پیدا می‌کنند مجموعه‌های غیردانش‌بنیانی هستند که به صورت غیرمستقیم از خدمات صندوق نوآوری استفاده می‌کنند.

بغدادی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه قانون حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ایجاد شده است و طبیعتاً مخاطب مستقیم آنها، شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند بود اما ما تلاش کردیم با روش‌های غیرمستقیم و واسطه به بخش غیردانش‌بنیان اکوسیستم نوآوری کشور نیز کمک کنیم و از جمله این روش‌ها، رویدادهای به‌همرسانی و جذب سرمایه است که مخاطب آن عمدتاً استارتاپ‌هایی هستند که در سطح بلوغی هستند که لزوماً دانش‌بنیان نیستند.

وی با ارائه آماری از دوشنبه‌های استارتاپی گفت: ما در این فرایند تا به امروز ۴۸ رویداد دوشنبه‌های استارتاپی را برگزار کردیم که این رویدادها از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است. یک تعدادی از این رویدادها در قالب استان‌ها برگزار شده که به آنها استان‌آپ گفته می‌شود که این ۴۸ رویداد جزو رویدادهایی است که فقط در تهران برگزار شده است. ۳ استان‌آپ نیز برگزار شده و یک استان‌آپ دیگر نیز در آذربایجان غربی در حال اجرا است.

جذب ۷۰ میلیارد تومان سرمایه در ۴۸ رویداد “دوشنبه‌های استارتاپی”

مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در۴۸ رویداد قبلی ۷۰ میلیارد تومان به جذب سرمایه طرح‌های سرمایه‌پذیری که در این فرایند بوده و به استیج رفته‌اند کمک کردیم. در کنار این به‌هم‌رسانی، یکی از کارهایی که در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی انجام می‌شود این است که سرمایه‌پذیران بتوانند از هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری نیز استفاده کنند.

۴۸ صندوق پژوهش و فناوری، عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی هستند

بغدادی ادامه داد: زمانی که طرح‌های سرمایه‌پذیر شناسایی می‌شود، شبکه عاملین سرمایه‌گذاری خود صندوق نوآوری و شکوفایی نیز را به عرصه می‌آوریم که در همین راستا در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی، صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور پیدا می‌کنند که ۴۸ صندوق، عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق‌ نوآوری و شکوفایی هستند.

هم‌سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری در طرح‌های فناورانه

وی تصریح کرد:‌ اگر یکی از این صندوق‌های پژوهش و فناوری، یکی از طرح‌های ارائه‌شده را پسندیده و بخواهد بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند بایستی ۲۰ درصد سرمایه را خود فراهم کنند و ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری نیز از طریق هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین کنند. در این مسیر با ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری تا به امروز ۲۸۰ میلیارد تومان هم‌سرمایه‌گذاری انجام دادیم که این یک لاین جدا از لاینی است که ممکن است سرمایه‌گذار به صورت مستقیم بخواهد بر روی طرح سرمایه‌گذاری کند.

مدیرتوسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ممکن است که بخواهد از هم‌سرمایه‌گذاری نیز استفاده کند که در اینجا نیز به صورت غیرمستقیم خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را به استارتاپ‌هایی که دانش‌بنیان نیستند می‌رسانیم. عامل ما، عامل دانش‌بنیان است و از طریق شبکه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان به تأمین سرمایه طرح‌های استارتاپی و غیردانش‌بنیان کمک می‌کنیم.

تفاوت رویداد “دوشنبه‌های استارتاپی”  و رویداد “پیوند” چیست؟

بغدادی گفت: در یک سطح پایین‌تر از رویداد دوشنبه‌های استارتاپی، رویدادهای “پیوند” برگزار می‌شود. دوشنبه‌های استارتاپی خروجی شتاب‌دهی بوده و MVP دارند و آماده جذب سرمایه راند A هستند اما رویداد پیوند ورودی شتاب‌دهی است و به دنبال هسته‌های فناور و صاحبان ایده و افراد کارآفرینی هستیم که هنوز لزوماً MVP ندارند و نیاز به خدمات شتاب‌دهی دارند. اینها را به رویداد پیوند آورده و به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از طریق تقویت شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان، یکسری بسته‌هایی را برای کمک به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان طراحی کردیم و خدمات خود را به صورت غیرمستقیم به افراد کارآفرین و صاحبان ایده‌ای که در ابتدای مسیر کارآفرینی هستند، می‌رسانیم.

هم‌سرمایه‌گذاری با ۲۳ شتاب‌دهنده با رقمی بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان

بغدادی با ارائه آماری از رویدادهای پیوند برگزار شده گفت: تا به امروز ۱۳ رویداد پیوند برگزار شده است که از سال ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است. امروز در فرایند هم‌سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها با ۲۳ شتاب‌دهنده‌ها که عامل هم‌سرمایه‌گذاری ما هستند نزدیک به ۹۱ میلیارد تومان هم‌سرمایه‌گذاری کردیم که این سرمایه‌گذاری در تأمین سرمایه بذری تیم‌هایی که ابتدای فرایند شتاب‌دهی هستند.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند-پیام امروز

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *