سوله آکام فلز

حضور کشورهای مختلف در جایزه «ادبیات داستانی زنان»

نویسندگانی از شش کشور مختلف به فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان راه‌ یافتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان امسال درحالی اعلام شده که شش نویسنده از ملیت‌های مختلف برای کسب جایزه ۳۰,۰۰۰ پوندی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به این ترتیب «مگ میسون» نویسنده نیوزیلندی و «الیف شافاک» نویسنده ترکیه‌ای- بریتانیایی با دو نویسنده آمریکایی، یک نویسنده آمریکایی – کانادایی و یک نویسنده رمان اولی ترینیدادی رقابت خواهند کرد.

این جایزه  ادبی سالانه با هدف گرامی‌داشت آثار داستانی برجسته، جاه‌طلبانه و جدید که به زبان انگلیسی و توسط نویسندگان زن اهل نقاط مختلف جهان نوشته شده باشد، اهدا می‌شود و رئیس هیات داوران امسال این جایزه خوشحال است که فهرست نامزدهای نهایی از گوناگونی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به گفته رئیس هیات داوران،  تمام رمان‌های انتخابی به نحوی از فرار کردن از بحران‌های جهانی مختلف که اخیرا شاهد آن‌ها بودیم صحبت می‌کنند. البته فقط یک مورد از این آثار یعنی «حکم» نوشته «لوئیس ادریچ» به همه‌گیری ویروس کرونا اشاره دارد.

«غم و خوشی» نوشته «مگ میسون»، «حلقه بزرگ» نوشته «مگی شیپ‌استد»،  «نانی که شیطان سرشت» نوشته «لیسا آلن آگوستینی»،  «کتاب شکل گرفتن و خلاء» نوشته «روث اوزکی» و  «جزیره درختان گمشده» اثر «الیف شافاک» دیگر آثار فهرست نامزدهای نهایی بیست و هفتمین دوره از جایزه ادبیات داستانی زنان را تشکیل می‌دهند.

این جایزه در سال ۱۹۹۶ و پس از اعتراض‌های زیاد به فهرست نامزدهای نهایی بوکر ۱۹۹۱ که در آن هیچ اثری از نویسندگان زن وجود نداشت، تاسیس شد. برنده این دوره در پانزدهم ژوئن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی است-پیام امروز

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته طبق گزارش دبیرخانه شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *