سوله آکام فلز

چرا از فلسطین حمایت می‌کنیم؟-پیام امروز


جلد هفدهم کتاب هدهد سفید، تلاش کرده تا به تبیین یک سؤال کلیدی درباره موضع ایرانیان در برابر مسئله‌ی فلسطین بپردازد: «چرا از فلسطین حمایت می‌کنیم؟»

چرا از فلسطین حمایت می‌کنیم؟
ده‌ها سال است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم و ستم نیرو‌های متجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند. از هنگامی که موجودیت اسرائیل در ماه مه‌ی ۱۹۴۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۲۷) اعلام شد، این رژیم وارد خاک فلسطین شد و خانه و کاشانه‌ی فلسطینیان را به‌زور از آنها گرفت. یکی از جنایت‌های اسرائیل طی این سال‌ها کشتار غیرنظامیان به‌ویژه کودکان بوده است. اما درباره‌ی موضع ما ایرانیان در برابر مسئله‌ی فلسطین یک سؤال کلیدی وجود دارد: «چرا از فلسطین حمایت می‌کنیم؟»

ضرورت دفاع از ملت‌های ستم‌دیده
مردم فلسطین سال‌هاست قربانی بیدادگری و ستم رژیم صهیونیستی هستند. رژیم صهیونستی به‌ناحق وارد حریم مردم فلسطین شده و سرزمین آنها را غصب کرده است. هر جا ظالمی هست، مظلومی هم وجود دارد. انسانی که اندیشه‌ی انسانی دارد از مظلومان حمایت می‌کند و نه‌تن‌ها در فلسطین، بلکه در هر کجای جهان به فکر احقاق حق مظلوم است.

انجام وظیفه‌ی شرعی
فلسطینی‌ها مسلمان و برادران دینی ما هستند. ما با آنها کتاب مشترک و قبله‌ی یکسان داریم. از لحاظ شرعی بر هر مسلمان واجب است که از برادر ایمانی خود حمایت کند.

پاسداشت حقوق بشر
کشور‌های غربی مدام شعار حمایت از حقوق بشر سرمی‌دهند، اما چشم‌هایشان را به‌روی جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند. رژیم صهیونیستی طی این سال‌ها هزاران فلسطینی را قتل‌عام کرده است. دفاع از مردم فلسطین به‌نوعی پاسداشت حقوق بشر است.

تلاش برای آزادی قبله‌ی اول مسلمین
اسرائیل سال‌هاست قدس شریف، قبله‌ی اول ما مسلمانان، را اشغال کرده است. این نقطه برای مسلمانان مکانی مقدس است. از این رو آزادی قدس خواسته‌ی هر مسلمان است و همه‌ی مسلمانان آروز دارند روزی آزادانه در این مکان مقدس نماز بخوانند.

عمل به وظیفه‌ی انسانی
مسئله فقط «خاک» نیست، ما انسانیم و وقتی می‌بینیم، در گوشه‌ای از جهان، زنان و مردان و کودکان بی‌گناه آماج خشم و کینه‌ی دشمنان متجاوز شده‌اند، اندوهگین می‌شویم. وظیفه‌ی انسانی حکم می‌کند که هر فرد آزاده از ملت ستم‌دیده دفاع کند و ظالم را رسوا نماید.

مقتضای منافع ملی
اعلام موجودیت اسرائیل در سال ۱۳۲۷ موجب واکنش مردم ایران شد و به‌ویژه قشر مذهبی دربرابر این ظلم موضع گرفت. آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی ازجمله افرادی بود که واکنش خود را با صدای بلند اعلام کرد. با وجود این، رژیم پهلوی و دولت اسرائیل، به‌خاطر منافع مشترکی که در منطقه‌ی غرب آسیا داشتند، حامی یکدیگر بودند. امروزه اسنادی در دست هستند که نشان می‌دهند ساواک تحت‌تعلیم سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل (موساد) بوده است.

منطقه‌ی غرب آسیا منطقه‌ای با اهمیتِ استراتژیک است. رژیم‌های استکبارگر، ازجمله اسرائیل، در این منطقه به‌دنبال منافع خود هستند. از این رو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران بازی اسرائیل در این منطقه‌ی مهم را بر هم زد، چراکه رژیم صهیونیستی به‌دنبال توطئه در این ناحیه بود و هنوز هم با همین هدف در حال تکاپوست؛ تحرکاتی که منافع ملی دولت‌های مسلمان و به‌ویژه ایران را به مخاطره می‌اندازند. از این رو مقابله با اسرائیل دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی ایران است.

رژیم صهیونستی سال‌هاست با کشتار مردم مظلوم فلسطین به حیات خود ادامه می‌دهد. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن این غده‌ی سرطانی و منحوس از روی کره‌ی زمین خواهیم بود.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

باید برابر آلومینیوم باتجربه‌تر بازی می‌کردیم/ پرتاب اشیاء از سمت هواداران حریف بود-پیام امروز

حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس پس از حذف سرخپوشان در مرحله یک هشتم جام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *