سوله آکام فلز

در روز جهانی قدس .. فلسطین در مسیر پیروزی

«در روز جهانی قدس .. فلسطین در مسیر پیروزی» عنوان مقاله ای است که توسط «خمیس بن عبید القطیطی» نویسنده و روزنامه نگار عمانی در روزنامه الوطن چاپ عمان ( شماره پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، نویسنده در ابتدای این مقاله که همزمان پایگاه اینترنتی الرای الیوم نیز آن را در آستانه روزجهانی قدس منتشر کرده می نویسد: ندای ضدصهیونیستی امام خمینی (ره) در اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، در حمایت از طرح آزادی فلسطین با استقبال بزرگی در سراسر جهان مواجه شد و پژواک آن در گوش همه آزادگان حامی این طرح عظیم طنین انداز گشت. و آن چه که امروز شایسته فرزندان امت است این که نسبت به هر فراخوانی که در پشتیبانی از مساله فلسطین و در مخالفت با صهیونیسم باشد تمسک جویند، صهیونیسمی که تجسم واقعیت اشغال و آوارگی بوده و با تجاوز علیه ملت فلسطین همه موازین بشردوستانه و کنوانسیون های بین المللی را نادیده گرفت، اما این مردم در راه تحقق خواسته خود ثابت قدم ومبارز باقی ماندند.

خمیس القطیطی در ادامه به گذشته منحوس شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی توسط انگلیس در سال های نخستین قیمومیت و اشغال و سیر مبارزات نسل اول مقاومت در سال ۱۹۴۸ وپس ازآن اشاره می کند و با ذکر نمونه هایی از جانفشانی های مبارزان فلسطینی و جریان خون شهدای آرمان طلب وانتخاب یکی از دو امر پیروزی و یا شهادت در نسل نوین مقاومت و با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) می نویسد: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و رژیم غاصب باید نابود گردد. این کلمات دارای تأثیر بسزایی در همراهی میلیون‌ها انسان آزاده و شریفی داشت که در یک راه گام برداشتند، راه رهایی که در سرزمین فلسطین تجلی یافت.

نویسنده در ادامه تاکید می کند: امروز، بارقه های امید در میدان های مختلف مقاومت به بار نشسته و اراده خداوند بر پیشرفت این گروه در میادین افتخار بوده و آنچه که شایسته این ملت بزرگ است همانا مبارزه و همبستگی در راه خداوند و در دفاع از میهن، قدس و اماکن مقدسه می باشد. علیرغم کشتارهای خشونت آمیز صورت گرفته توسط توسط ماشین ظلم صهیونیستی برای مهار توده های قیام ها ی مختلف در فلسطین، نتایج امیدوارکننده بوده، و نوار مقاوم غزه پس از شکستی که دشمن با آن مواجه گردید، آزاد شد، همانطور که پیش از آن نیز عقب نشینی صورت گرفته از جنوب لبنان حاصل ضربات مقاومت بود و اشغالگر این بار در میانه دو آتش یکی در شمال (حزب الله) و دیگری در جنوب قرار گرفته است و دشمنی که در طی تجاوز تابستان ۲۰۰۶ سعی در نابودی مقاومت حزب الله را داشت ناامید بازگشت و چیزی جز شرمساری و ننگ عایدش نگردید و حزب الله از آنچه که بود قویتر بیرون آمد، و ظهور مقاومت فلسطین در نوار غزه تأییدی براین مطلب بود که این طرح یکی است و سرنوشت همان است و پس از آن تجاوز سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رخ داد که نتایج مثبتی را به نفع مقاومت در پی داشت، مقاومتی که متقاعد شد که راه رهایی در توسعه توان نظامی خود می باشد و امروز به قوی ترین نیروی تهدید کننده رژیم اشغالگر از سمت جنوب مبدل گردیده و آماده مقابله با همه گونه احتمال و ماجرا جویی هاست، و نبرد بزرگ بدر در ماه رمضان سال دوم هجرت نیز همین گونه بود و به این ترتیب خداوند مقرر کرد که نبرد شمشیر قدس (سیف القدس) در رمضان سال گذشته یعنی بعد از ۱۴۴۰ سال اتفاق افتد.

این روزنامه نگار عمانی با ذکر شواهد تاریخی سرکشی قوم بنی اسرائیل و افساد فی الارض این قوم وجاری شدن عذاب الهی در سه هزار سال پیش می نویسد: بی شک نشانه های آخرین نابودی این قوم نیز اکنون پدیدار گشته است.

وی شجاعت، عزت و صلابت نسل نو و کودکان امروز در مواجهه با ماشین ظلم تا بن دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس را مورد تمجید وستایش قرارداده و با ذکر شواهدی در این رهگذر می نویسد: آن چه پس از نبرد شمشیر قدس (سیف القدس) اتفاق افتاد دیگر همچون گذشته نخواهد بود و می گوئیم که مقاومت امروز تصمیم بر آن گرفته که قواعد جدیدی را برای مبارزه تعیین کند و همه این ملت در میانه پیروزی و یا شهادت قرار گرفته اند و رژیم اشـغالگر در جـستجوی امنیت و ایمنی می باشد و نمی داند که ضربه نابودگر پایانی از کدام سو خواهد آمد و بی شک که کاروان شهدا هموار کننده راه پیروزی می باشد و این قانون طبیعت است.

القطیطی تاکید می کند: مقاومت در ماه رمضان سال گذشته، اولتیماتوم خود را برای لغو محاصره قدس و محله شیخ جراح صادر کرد و موضع نظامی خود را به دقت ارزیابی کرد، و پس از توکل بر خداوند و ایمان و اعتقاد به مساله خود و مشروعیت آن وبا اطمینان از توانایی های و موشک ها و پهبادهایی که در انبارهای خود ذخیره دارد برای هرگونه احتمالی تا آخرین قطره خون ملتش مطمئن است و شیب نمودار مقاومت فلسطین بشکل مداوم درحال صعود است و رژیم اشغالگر به خوبی این پیام ها را دریافت ،کرده است.

این روزنامه نگار عمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با لحاظ تاکیدات آیات قرآنی و تجربیات تاریخی مملو از این درس‌ها، دیر یا زود به یاری خدا آزادی اتفاق خواهد افتاد و آن روز مؤمنین از نصرت الهی شادمانی می کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است-پیام امروز

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *