تازه ها
سوله آکام فلز

دعوت از خیرین برای سرمایه گذاری در صندوق پژوهش و فناوری البرز 

ایسنا/البرز  رئیس پارک علم و فناوری و عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری البرز ضمن دعوت از خیرین برای سرمایه گذاری، گفت: سال گذشته صندوق با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، یک میلیارد تومان سوددهی داشته است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از عمر مفید صندوق کمتر از یک سال  می‌گذرد، تصریح کرد: این صندوق از ۲۷ سهامدار تشکیل شده که یک درصد از سهام این شرکت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، شش درصد متعلق به پارک علم و فناوری  و ۹۳ درصد از سهام در اختیار بخش خصوصی است که یکی از مزیت های صندوق است.

 وی ادامه داد: این موضوع باعث شده صندوق چابکی لازم را به عنوان یکی از ارکان اصلی زیست بوم نوآوری داشته باشد.

به گفته وی صندوق ابتدا با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شد و قبل از سال جدید با افزایش سرمایه مبلغ آن به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت. بنابراین با توجه به افزایش سرمایه صندوق، خط اعتباری که در گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تعیین شده بود، امسال به ۳۶۰ میلیارد تومان رسیده که عدد قابل قبولی است.

وی افزود: همچنین مذاکرات دیگری انجام شده که بتوانیم از راه‌های دیگری از منابع دولتی یا سایر ارکان و بازیگران زیست بوم فناور، برای افزایش سرمایه صندوق به صورت پروژه‌ای استفاده کنیم. موضوع دیگر سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مرکز نوآوری است در ایران اکثر مراکز و زیر ساخت ها به صورت دولتی ایجاد شده است یا نهاد عمومی غیر دولتی چون جهاد دانشگاهی زیر ساخت ها را ایجاد کرده است.

وی البرز را جزو معدود استان هایی دانست که با سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری استان به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم فناوری با توجه به توانمندی های استان است؛ به گونه ای که نه تنها بخش دولتی درآن هزینه ای نکرده بلکه بعد از بهره برداری از آن منتفع می‌شود.

به گفته عباسی زمانی می توانیم در حوزه فناوری استان موفق عمل کنیم که تمام ارکان مجموعه بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی یکی از بازیگران اصلی در حوزه فناوری استان را نهادهای مالی چون صندوق پژوهش و فناوری استان عنوان کرد و گفت: این صندوق مزیت های فراوانی  را نسبت به سایر نهادهای مالی چون بانک ها دارد و لازم است تا در ادارات و جاهایی که منابعی در اختیار دارند از صندوق برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی همچنین از خیرین استان دعوت کرد تا در صندوق پژوهش و نوآوری استان سرمایه گذاری کنند و گفت: افراد خیر که منابع مالی در بانک‌ها یا موسسات دارند، می توانند همان مبلغ را در صندوق پژوهش و نوآوری بگذارند و هر زمان که تمایل داشتند اقدام به برداشت آن کنند.

وی همچنین  از صنعتگران خواست تا از صندوق حمایت کرده و از مزیت های آن بهره مند شوند.

عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و نوآوری استان با بیان اینکه از ۱۲۶ میلیارد تومان ضمانت نامه در صندوق پژوهش و نواوری صادر شده‌است، اظهارکرد: سال گذشته صندوق با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، یک میلیارد تومان سوددهی داشته است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ همتی فر، رئیس سازمان ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *