سوله آکام فلز

رئیس مرکز ملی فرش: نمی‌توانند خودسر بیمه قالیبافان را قطع کنند

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به فعالیت دو میلیون قالیباف در کشور، درباره قطع بیمه برخی قالیبافان و نحوه بازگرداندن آن، توضیحاتی ارائه داد.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره قطع بیمه قالیبافان در سال‌های اخیر تصریح کرد: مرکز ملی فرش پیگیر این موضوع هست. طبق قانون باید نماینده وزارت صمت و سازمان صمت استان‌ها همراه نماینده بیمه باشند و نماینده بیمه نمی‌تواند خودسر بیمه قالیبافان را قطع کند. هر کسی که واقعا به کار بافت ادامه می‌داده و بیمه‌اش قطع شده، بعد از مکاتبه با مرکز ملی فرش، مجدداً بیمه‌اش وصل شده است.

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه برخی هم فقط اسم بافنده دارند که تعداد آنها بسیار کم است، تصریح کرد: یعنی افرادی هم بودند که بافنده نبودند، اما بیمه قالیبافی را می‌گرفتند. 

به گفته وی افرادی که قالیباف هستند و به اشتباه بیمه آن‌ها قطع شده باید از مرکز ملی فرش یا سازمان صمت استان خودشان پیگیری کنند تا این مشکل رفع شود. تاکنون هم مواردی بوده که حق با قالیباف بوده و مشکل برطرف شده است.

رافع همچنین درباره وضعیت بیمه قالیبافان اظهار: حدود ۲۶۰ هزار نفر بیمه شده قالی بافی در حوزه تامین اجتماعی هستند. ۴۶۰ هزار نفر هم به صندوق بیمه عشایر و روستایی اسم داده شده و بودجه آنها هم گرفتیم، اما از سال گذشته هنوز منتظر صادر شدن بیمه نامه آنها هستیم. متاسفانه تاکنون این بیمه نامه ها صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل نبود بیمه برای بیش از یک میلیون قالیباف، تصریح کرد: باید بودجه بیمه این افراد از سوی دولت تامین شود، چرا که سهم بیمه شده را دولت می‌دهد.

گزارش تصویری ایسنا از قالیبافان حاکی از مشکلات این صنف در صدور بیمه تامین اجتماعی و قطع بیمه برخی از قالیبافان است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت-پیام امروز

  صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *