سوله آکام فلز

روش حل مشکل حق پخش فوتبال از زبان معاون حقوقی صداوسیما

به گزارش خبرگزاری پیام امروز، تقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما درباره موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: حق پخش موضوع بسیار قدیمی است و مهدی تاج رئیس فدراسیون می‌داند که موضوع به نتیجه نرسیده و دلایل این موضوع را هم به خوبی می‌داند. هم شورای نگهبان و هم مجمع تشخیص مصلحت نظرات و پیشنهادات خودشان را داده‌اند. به دنبال راهکار قانونی هستیم، اما عملاً نتوانستیم این را عملیاتی کنیم. باید به دنبال راهکاری باشیم که عملیاتی باشد و بتوان روی آن بحث کرد.

وی افزود: با وجود اینکه برای صدا و سیما روشن بود که این موضوع عملیاتی نمی‌شود، اما موضوع بررسی شد. با این وجود، به دلیل عدم شفافیت در باشگاه‌ها و مسائل مختلفی که وزارت ورزش با آن درگیر است، این مسئله رخ نمی‌دهد و حیف است که روی آن وقت بگذاریم.

سهرابی ادامه داد: ما دغدغه مشترک داریم و فوتبال برایمان مهم است، اما وظیفه ما فقط در قبال فوتبال نیست و در خصوص سایر رشته‌ها هم وظیفه داریم. صدا و سیما از محل پخش فوتبال درآمدی ندارد و آنچه درخصوص درآمد صدا و سیما ارائه می‌شود، صحیح نیست.

معاون حقوقی صدا و سیما گفت: دولت باید به ورزش حرفه‌ای کمک کند. شرایط ما با صدا و سیمای دنیا متفاوت است، پس باید به دنبال راهکار باشیم. راهکار این است که موضوع در برنامه هفتم توسعه در مجلس مطرح شود. تلاش هر دو دستگاه، یعنی وزارت ورزش و صدا و سیما باید روی همین باشد. دولت همانطور که در موارد خاص به خرید حق پخش مسابقات کمک می‌کند، همین کار را انجام دهد و ما هم با این قصه موافق هستیم.

وی عنوان کرد: وجه اشتراک من و تاج این است که باید این مسئله به صورت بنیادین حل شود و قانون‌گذار توجه کند، یعنی پیشنهاد مجمع تشخیص مصلحت یه این صورت که دولت با توجه به اهمیت ورزش حرفه‌ای، مبلغی را از بودجه عمومی بگذارد و به ورزش کمک کند. نظرات ما و تاج مشترک است و می‌توانیم الان که برنامه هفتم در حال بررسی است، اقدام لازم را انجام دهیم و هر دو روی این موضوع تأکید کنیم تا مصوب و دغدغه ما و فدراسیون، باشگاه‌ها و … حل شود.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم-پیام امروز

 پیش از شروع تمرین، اوسمار ویرا  سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای دقایقی با بازیکنان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *