سوله آکام فلز

سفیر آذربایجان در ایران: هیچ مانعی در تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد

ایسنا/گیلان سفیر آذربایجان در ایران بر گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران تاکید کرد و گفت: چشم انداز بسیار خوبی در گسترش همکاری‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل فراهم شده است.

علی علیزاده در جریان بازدید از گذرگاه های مرزی آستارا در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید خود از گذرگاه های مرزی و همچنین بازدید از پل اتومبیل روی آستارا که بر روی رودخانه مرزی آستارا چای در حال احداث است، اظهار کرد: پل اتومبیل رو و همچنین بارانداز ریلی آستارا تاثیر بسیاری مثبتی در روند همکاری های دو کشور در حوزه اقتصادی و حمل و نقل دارند.

وی با اشاره به دیدار با فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم دو شهر مرزی آستارا ایران و آستارای جمهوری آذربایجان دارای روابط نزدیکی با یکدیگر بوده و مردمان هر دو کشور منتظر بازگشایی مرزهای زمینی هستند.

علیزاده از فعال بودن همه جانبه مرزهای آستارا در ایام سخت کرونایی خبر داد و گفت: در دوران کرونا حتی یک روز مرزهای تجاری و ترانزیتی آستارا تعطیل نبود.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با بیان اینکه متاسفانه مرزهای زمینی دو کشور همچنان تعطیل است و منتظر شرایط کرونا و رفع محدودیت ها هستیم، افزود: پروازهای هوایی بین دو کشور از باکو به تهران و بالعکس برقرار است و مسافرین می‌توانند برای دریافت ویزا یا طریق آنلاین و یا در محل فرودگاه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه از اول ماه مه تست پی.سی.آر در مرزهای دو کشور لغو خواهد شد، خاطرنشان کرد: دیگر از افراد ورودی به مرز و جمهوری آذربایجان تست های مرتبط با کرونا انجام نخواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: تمام تلاش ها بر این است که مرزهای زمینی دو کشور باز شوند و امیدواریم با اتمام شرایط کرونایی به زودی مرزهای دو کشور که هر دو طرف نظر مثبتی در این رابطه دارند، بازگشایی شوند.

سفیر آذربایجان در ایران تصریح کرد: روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بسیار نزدیک و عمیق و به هم پیوسته است و ایران جزو اولین کشورهایی است که آذربایجان بیشترین همکاری را با آن دارد و آینده روابط مان را بسیار مفید ارزیابی می‌کنم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دمیده شدن روح مقاومت به برکت انقلاب اسلامی در محور مقاومت-پیام امروز

نشست تقدیر و تشکر از اعضای شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی اشغال فلسطین از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *