سوله آکام فلز

ماجرای اعتراض در دانشگاه علم و صنعت از زبان نمایندگان دانشجویان

پس از برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز در دانشگاه علم و صنعت و صحبت‌های مسئولین این دانشگاه، نمایندگان دانشجویان این دانشگاه واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

به گزارش ایسنا، ابتدای هفته جاری بود که تجمعات اعتراض‌آمیز در دانشگاه علم و صنعت به برخی مسائل، واکنش‌های متفاوت و زیادی را در پی داشت. علت برگزاری این تجمعات توسط دانشجویان این دانشگاه، اعتراض علیه اقدامات و سختگیری‌های حراست دانشگاه علم و صنعت بود.

از طرفی دیگر، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود مدعی بروز فشارهایی همچون گسترش حوزه دخالت در پوشش دانشجویان حتی خارج از دانشگاه بودند و از ایجاد رعب و وحشت و تهدید دانشجویان در بیانه خود نام بردند.

بروز این اعتراضات پس از آن آغاز شد که یکی از دانشجویان اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت با حراست دانشگاه درگیر شده بود.

پس از بروز این اتفاقات، دکتر علیرضا معینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا، یکی از علل وقوع این ماجراها را برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده از سوی برخی عوامل خارج از دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشجویی که در ابتدای امر موجب ایجاد این فضای متشنج در دانشگاه شد، هنگام ورود به دانشگاه از نشان دادن کارت خود به حراست دانشگاه خودداری کرده است و این اقدام اواخر فروردین اتفاق افتاده است. این دانشجو به هر ترتیبی وارد دانشگاه شده، فرار کرده و حراست دانشگاه قصد داشته هویت وی را جویا شود.

وی ادامه داد: حراست دانشگاه باید از هویت افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند، مطلع شده و اطمینان پیدا کند. چراکه این کار برای سلامتی و حفاظت از دانشجویان الزامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اصل قضیه بی‌نظمی‌های دانشگاه این بود که برخی دانشجویان قصد داشتند خلاف قانون عمل کنند و این عده دوست دارند، هیچکس به آنها چیزی نگوید و هر جور که دوست دارند عمل کنند. هرکسی که خواست وارد دانشگاه شود و هویت هیچ ‌کس هم بررسی نشود! که طبیعتا این امر، عامل ایجاد هرج و مرج است و هیچ دانشجو، استاد و یا حتی انسانی، در هیچ جای دنیا نمی‌تواند این هرج و مرج را بپذیرد.

پس از انتشار صحبت‌های دکتر معینی روی خبرگزاری ایسنا، نمایندگان انجمن‌های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت واکنش‌های متفاوتی به این مصاحبه نشان دادند.

در این راستا،‌ امیر حسین پریان دبیر روابط عمومی انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از وقوع تجمعات در دانشگاه علم و صنعت، موارد انضباطی از سوی دانشگاه پیش نیامده و دلیل اعتراضات چند روز گذشته در دانشگاه نیز نارضایتی‌های عمیقی بود که دانشجویان در همین ۳ هفته آغازین پس بازگشایی دانشگاه از حراست دارند. چرا که سختگیری‌های زیادی در مورد دانشجویان، چه دختر و چه پسر وجود دارد. به عنوان مثال دانشجویانی هستند که می‌گویند، مثلا همان لباس دو سال قبل( قبل از آغاز آموزش مجازی) را پوشیده‌اند و حراست دانشگاه به آنها تذکر داده است ولی دو سال پیش این شرایط نبود.

وی ادامه داد: تذکرهای حراست به نحوی است که در مواقعی حتی اجازه ورود به دانشگاه نیز به دانشجو داده نمی‌شود. با توجه به این شرایط و درخواست‌های بسیاری از دانشجویان، ما در انجمن اسلامی آرمان دانشگاه علم و صنعت بیانیه‌ای صادر کردیم و این رفتارهای حراست دانشگاه را محکوم کردیم. چرا که دانشجو باید بتواند با آرامش خاطر وارد دانشگاه شود و درس بخواند. اینکه هر روز از مقابل ورودی، با اضطراب وارد شود و مدام فکر طرز لباس پوشیدن خود باشد، فشار روانی زیادی به دانشجو وارد می‌شود.

این دانشجو تصریح کرد: دانشجویان انجمن، این بیانیه را به صورت کاملا قانونی در محیط دانشگاه توزیع کردند و چون مهر قانونی انجمن روی این بیانیه وجود دارد، حراست نمی‌تواند مانع از پخش بیانیه شود و این کار غیر قانونی است. ولی حراست، یکی از دانشجویان که در حال پخش این بیانیه بود را مورد ضرب و شتم قرار داده و بیانیه‌ها را از او گرفته است. البته چون دانشگاه علم و صنعت دوربین‌های مدار بسته متعددی دارد، امکان بازبینی این اتفاق وجود دارد. ولی یکی از مسئولین دانشگاه اینگونه عنوان کردند که این دانشجو به هنگام ورود به دانشگاه دچار درگیری شده که صحیح نیست. البته پس از وساطت برخی از اساتید، این دانشجو از نیروی انتظامی آزاد شد ولی به او گفتند به دلیل اینکه لباس‌های او که خاکی و نامرتب شده بود، آن روز را به دانشگاه برنگردد.

پریان با تاکید بر اینکه اعتراضات چند روز پیش در دانشگاه به دلیل رفتارهای هفته‌های اخیر حراست بود، افزود: بروز چنین اتفاقی برای دانشجوی انجمن جرقه‌ای برای آغاز اعتراضات بود و عده‌ بسیاری در اعتراضات حضور داشتند و یک مسیری در دانشگاه از درب مکانیک تا آمفی‌تئاتر طی شد.

همچنین، محمد مهدی الهیاری مسئول قرارگاه انقلاب بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تجمع و عدالت‌خواهی یک اقدام برحق است، ولی تا جایی که به انحراف کشیده نشود و دشمن نتواند از تجمعات اینچنینی و فریاد به‌حق سوءاستفاده کند.

وی ادامه داد: تجمعات دانشجویی که صورت می‌گیرد، گاهاً به دلیل اشتیاق جوانی که در میان دانشجویان وجود دارد، منجر به این می‌شود که دشمن از این شعارها و خط‌مشی فکری دانشجویان سوءاستفاده کند.

این دانشجو در رابطه با رفتارهای اخیر حراست در دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: رفتارهایی که حراست دانشگاه انجام می‌دهد، مطابق با مسئولیت و تعریف شغلی این افراد است و اقدامات آنها به دلیل حراست و حفظ امنیت دانشجویان دانشگاه است و گاهی اوقات دانشجویان مطالباتی که به حق نیست مطرح می‌کنند که منجر به جهت‌گیری سیاسی می‌شود. به عنوان مثال، منع تردد دانشجویان دختر در برخی مواقع، یک امر طبیعی است و زمانی‌که از سمت حراست دانشگاه انجام می‌شود، کاملا برای امنیت این دانشجویان است. و وقتی که این مطالباتی که به حق نیست، مطرح می‌شود، سوءاستفاده دشمن را در پی دارد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود-پیام امروز

«کاتسو تاکاهاشی»، رئیس بخش دندانپزشکی و جراحی دهان بیمارستان «کیتانو» ژاپن اعلام کرد آزمایش‌های بالینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *