سوله آکام فلز

طلا سقوط کرد / زیان سرمایه‌گذاران طلا سنگین شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از چند روز افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، مسیر قیمت‌ها تغییر کرد و اونس طلا وارد فاز نزولی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از روز جمعه هفته گذشته اونس طلا، از ۲ هزار و ۵ دلار، تا سطح ۲ هزار و ۳۰ دلار افزایش یافته بود، اما در آخرین لحظه معاملاتی، قیمتی که در بازار ثبت شد، ۲ هزار و ۱۲ دلار بود که نشان از کاهش ۱۶ دلاری قیمت دلار نسبت به روز گذشته دارد. این میزان کاهش، ریزش ۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان، عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، از کاهش ۴۰ دلاری قیمت طلا و به عبارتی، زیان ۱.۳ درصدی سرمایه‌گذاران حکایت دارد.

طلا سقوط کرد / زیان سرمایه‌گذاران طلا سنگین شد

براساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند پیش‌بینی آنها از نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه‌های آینده شکل دهد. رقم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ در روز پنج‌شنبه و اطلاعات مربوط به هزینه‌کرد مصرف شخصی در روز جمعه منتشر می‌شود.

انتظار می‌رفت اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس صورت بگیرد. اما حالا بازارها ۸۹ درصد احتمال می‌دهند این زمان تا ماه مه به تعویق بیفتد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر کنفرانس خبری کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه هستند تا سیاست‌های این بانک را مشخص‌تر کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفتند بانک مرکزی نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد تورم دارد تا بتواند تصمیم درستی در مورد نرخ بهره بگیرد.

۲۲۳۲۲۵

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام-پیام امروز

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *