سوله آکام فلز

سلامت شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان در دوران کرونا تحت تاثیر قرار گرفت

ایسنا/خوزستان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌های تعطیلی آموزش حضوری مدارس در دوران کرونا گفت: علاوه بر این، سلامت روحی، روانی، شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان در دوران کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و این خطری بود که ما دچار آن شدیم.

اصغر باقرزاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۵ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد، تلفیق تعلیم و تربیت است و اساسا تربیت در مواجهه با مربی حاصل می‌شود؛ این مواجهه رو در رو سال‌ها پیش از کرونا کمرنگ شده و به جهت ظهور فضای مجازی، شکاف ایجاد شده بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دوران کرونا متاسفانه این مواجهه رو در رو با دانش‌آموزان به کمترین حد خود رسید و این خطر دامن ما و دانش‌آموزان را گرفت.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عوارض ایجاد شده ناشی از کرونا برای دانش‌آموزان گفت: در این دوران افت تحصیلی ایجاد شد و در خصوص سلامت جسمی دانش‌آموزان  نیز منجر به چاقی شد. علاوه بر این، سلامت روحی، روانی، شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان در دوران کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و این خطری بود که ما دچار آن شدیم.

وی افزود: اما با پافشاری وزارت و البته فروکش بیماری، حضوری کردن مدارس در دستور کار قرار گرفت البته خیلی‌ها همان روز اول اعتراض کردند.  

باقرزاده گفت: برخی آسیب‌های ناشی از کرونا از جمله عدم تاب‌آوری و… حتی تا ۸ برابر نیز افزایش یافته است؛ دانش‌آموز همین که با هم سن و سالان خود روبه‌رو می‌شود بسیاری از آسیب‌های متوجه وی به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند. در این خصوص، جهت‌گیری معاونت پرورشی، تکیه بر توانمندی مربیان و معلمان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای دانش‌آموزان در خوزستان افزود: وضعیت دانش‌آموزان خوزستانی از نظر علمی و آموزشی بالا است و دلیل آن وجود مراکز علمی و آموزشی است و این نشان‌دهنده وجود ظرفیت بالا است. ظرفیت حضور نهادهای مردمی به جهت دفاع مقدس و وجود مناطق جنگی نیز وجود دارد و می توان از ظرفیت این نهادها استفاده کرد اما متاسفانه وضعیت آسییب‌های اجتماعی در خوزستان خوشایند نیست.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس-پیام امروز

 همچنین در پی صدور هشدار‌های سلامتی، هزاران مدرسه در کشور‌های مختلف در این منطقه مجبور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *