سوله آکام فلز

شریعتی: رونق تولید نیازمند وجود راه‌های مواصلاتی امن است

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی رونق اقتصادی و تولید در کشور را نیازمند وجود راه های مواصلاتی امن و درست دانست و گفت: امروز باید عزم جدی برای رونق تولید وجود داشته باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید تمام جوانب امر را سنجیده و اقدام عاجل در این رابطه صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، عفت شریعتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه)مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» تشکیل شد، خطاب به نمایندگان، رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد: بحران آب یکی از مهمترین دغدغه های مردم و کشور است، این مهم در مناطقی که کشاورزی نقش اساسی در تولید و رونق منطقه دارد دوچندان می نماید.

وی افزود: دولت چندی است که همت نهاده تا با انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به درون کشور بخشی از این دغدغه ها را مرتفع کند، رئیس جمهور نیز شخصا وارد عمل شده اند که این مساله امیدواری برای اجرایی شدن سریع تر این پروژه را افزایش داده است و مردم زرند و کوهبنان برای رسیدن این آب به منطقه لحظه شماری می کنند. بنابراین تحقق این ایده عزم فرادستگاهی و پای کار آمدن وزارتخانه های مهم از جمله نیرو، صمت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نفت و معاونت برنامه ریزی و بودجه و سایر نهادهای مرتبط را می طلبد تا علاوه بر ساماندهی ذخایر آب کشور و عدم فرصت سوزی در جمع آوری آب های سطحی و منابع موجود، طرح مناسبی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان  با رعایت اولویت استان ها و مناطقی که با بیشترین کمبود آب مواجه شده اند ارائه و اجرا نمایند تا در کمترین زمان کشاورزی و امور صنعتی رونق یابد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی و تولید در کشور نیاز به راه های مواصلاتی امن و درست دارد، اظهار کرد: امروز باید عزم جدی برای رونق تولید وجود داشته باشد و به فرموده مقام معظم رهبری که سال ها تاکید بر رونق تولید، استفاده از محصول تولید داخل و مانع زدایی دارند باید تمام جوانب امر را سنجیده و اقدام عاجل صورت گیرد.  

شریعتی با بیان اینکه منطقه ای که راه های مواصلاتی استاندارد نداشته باشد با عدم میل و رغبت برای سرمایه گذاری و تولید مواجه می شود، یادآور شد: شهرستان های زرند و کوهبنان یکی از مناطق صنعتی و معدنی کشور است که سال هاست از مشکل مسیرهای پرمخاطره رنج می برند و این امر باعث کاهش سرمایه گذاری در منطقه شده است.

وی افزود: یک جاده باریک که در سال های دور فقط برای تردد چند عدد خودرو طراحی شده امروز نمی تواند پاسخگوی صنایع بزرگ معادن و مردم منطقه باشد. تعریض و بازسازی مسیر اصلی زرند و کوهبنان و مسیرهای مواصلاتی حوزه انتخابیه که یک دهه از آغاز پروژه آن می گذرد، همچنان با مشکل اعتبارات روبرو است، لذا از رئیس جمهور تقاضا دارم با اقدامی انقلابی یک بار برای همیشه به تامین اعتبار این پروژه اقدام نماید و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مسکن و شهرسازی این امر مهم اجرا و عملیاتی شود.

نماینده مردم زرند تصریح کرد: دغدغه دیگر مردم حوزه انتخابیه این است که سال ۹۶ زلزله جان و مال و محصول مردم را تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که مردم هنوز در بازپرداخت وام های آن دچار مشکل هستند. همچنین خشکسالی از یک طرف و سیل و ویرانی که زمین های کشاورزی و قنوات را تخریب کرد از سوی دیگر، کمر مردم را خم کرده است. لذا از دولت تقاضا دارم نسبت به بخشودگی بخشی از معوقات وام های مردم خسارت دیده مساعدت لازم را داشته باشد.

شریعتی در ادامه اظهار کرد: از سال گذشته مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری خوبی داشتند و درصدد رفع مشکلات کشاورزان هستند که جای تقدیر دارد، اما برای مجموع قضیه منتظر دستور ویژه هستیم تا این بار سنگین از دوش کشاورزان منطقه برداشته شود.

وی به اهمیت نیروی ارزشمند تولید و کارگران زحمتکش اشاره و تاکید کرد: بارها گفته ام زنده نگه داشتن انگیزه کار در کارگران مهمترین رکن برای تولید موفق و پر رونق است، لذا از وزارت کار می خواهم هر چه سریع تر به مشکلات شرکت ذغال سنگ کرمان و احقاق حق کارگران آن توجه ویژه داشته باشد و خواسته های آنها مانند تکمیل بیمه آنها را مورد توجه ویژه قرار دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تبدیل وضعیت ایثارگران و فراهم نمودن شرایط اشتغال جوانان منطقه با انجام فرایند بازنشستگی شد و از مسئولان خواست تا این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه کار در معادن سخت و جانفرساست، گفت: در این مدت اخیر چند کارگر جان خود را در معدن از دست داده اند که به معنی داغدار شدن چندین خانواده و اندوه چند صد کارگر است که سال هاست برای تجهیز فنی و ایمنی تونل های معادن فریاد زدند که باید صدای آنها شنیده شود.

نماینده زرند و کوهبنان در پایان تاکید کرد: ان شاءالله با رسیدگی به خواسته های بحق کارگران امید در دل این قشر اثرگذار بیشتر شود و با رفع موانع از زنجیره تولید، مسیر را برای رسیدن به قله پر رونق تولید منطقه هموار نماییم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود-پیام امروز

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *