سوله آکام فلز

طرح‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی نیازمند حمایت مسئولان است

ایسنا/کردستان رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد، گفت: نیاز است مسئولان استان حمایت‌های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشند.

اکبر اسدی، امروز، هفتم خردادماه در دیدار با مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی علمی و فرهنگی موفق در کشور است که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه است و در صورت ایجاد بستر و زمینه مناسب می‌تواند منشاء فعالیت‌های ارزشمندی در سطح جامعه شود.

وی افزود: مرکز خدمات تخصصی درمان سرطان برست، مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین از طرح‌هایی است که جزء برنامه‌های محوری جهاددانشگاهی در سطح کشور است و امکان ایجاد این مراکز در سطح استان کردستان نیز وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این نهاد در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال فعالیت‌های ذی قیمتی را انجام داده و تمام این فعالیت‌ها دانش بنیان بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نهاد می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد، یادآور شد: نیاز است مسئولان استان حمایت‌های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشند.

حمیدرضا بیتا، مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان هم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های مناسب علمی است که توانسته خدمات تخصصی خوبی را در سطح جامعه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان همکاری لازم را با این نهاد انقلابی دارد، افزود: زمانی توسعه در یک جامعه به وجود می‌آید که فعالیت‌ها به سمت دانش بنیان برود، ضمن اینکه با بهره گرفتن از توانایی و دانش فنی جهاددانشگاهی می‌توان پروژه‌های خوبی را در استان شروع کرد.

بیتا با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان، یادآور شد: امروزه ناباروری یکی شایع ترین مباحث پزشکی است و در همین راستا ما همکاری لازم را با جهاددانشگاهی کردستان در خصوص راه‌اندازی این مرکز انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *