سوله آکام فلز

“طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه” بررسی می‌شود

ایسنا/همدان مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه از برگزاری همایش “گزارش طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه” به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی خبر داد.

حسن سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این همایش یک روزه ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در محوطه تاریخی هگمتانه و با سخنرانی دکتر صاحب محمدیان‌منصور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هگمتانه یک محوطه مهم در کشور است، مطرح کرد: هر اقدامی در چنین مجموعه‌ای باید با برنامه باشد و در این راستا نگهداری آثار تاریخی و نمایش آنها، مرمت و حفاظت اصولی مجموعه، اقدامات و الزامات حوزه گردشگری مانند معرفی آثار، غرفه‌های تخصصی و فضاهای یک محوطه تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی این اقدامات را در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه بوعلی‌سینا منعقد شد تا داشته‌های محوطه شناسایی و براساس آن، نیازهای محوطه در افق ۲۵ ساله پیش‌بینی شود تا اعتبارات بر مبنای این طرح باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات فوق از سال ۹۹ آغاز شد، عنوان کرد: این همایش یک روزه، برای استفاده از توان متخصصین و چالش‌های موضوع برگزار می‌شود و همه علاقمندان و متخصصان می‌توانند در آن شرکت کنند.

"طرح جامع راهبردی پیشنهادی محوطه تاریخی هگمتانه" بررسی می‌شود

انتهای پیام  

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد-پیام امروز

نماهنگ جدید شریک جرم پیرامون اشاره اخیر رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *