سوله آکام فلز

فاضلابی توسط هلال احمر در منطقه میشان رها نشده است

ایسنا/همدان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان رهاسازی فاضلاب توسط پایگاه امدادی تپه میشان را تکذیب کرد و گفت: فاضلابی توسط هلال احمر در این منطقه رها نشده است.

به گزارش ایسنا، علی سنجربگی ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت صدمین سالگرد این نهاد و هفته هلال احمر، اظهار کرد: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر است که در سال جاری به نام یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است.

سنجربگی با بیان اینکه هلال احمر استان همدان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ هزار خدمت را به مردم ارائه کرده است، تصریح کرد: برنامه آموزشی تحت عنوان آموزش همگانی که در فضای مجازی منتشر شد و بیش از دو هزار نفر از خدمات آموزشی بهرمند شدند و در حوزه امداد و نجات ۵۳۳ ماموریت امدادی انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۶۴۸ تیم عملیاتی در سال گذشته فعالیت کردند و بیش از پنج هزار نفر از خدمات هلال احمر در استان همدان، بهرمند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، خاطرنشان کرد: در حوزه امور جوانان ۱۱۷۷ برنامه و فعالیت بشردوستانه در استان، انجام شد که بیشتر در حوزه پیشگیری کرونا بود و ۴۶ هزار و ۸۸۴ نفر در این برنامه‌ها حضور داشتند.

سنجربگی ادامه داد: در حوزه امور داوطلبان، ۵۵۰ پروژه توسط اعضای داوطلب انجام شده و ۳۰ هزار و ۹۷ نفر ساعت کار داوطلبانه انجام شده و بیش از ۲۱ هزار خانوار از این خدمات، بهرمند شدند که ارزش ریالی آن  بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال بوده که ۶۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم کمک دارویی و درمانی به نیازمندان شده و بقیه صرف کمک معیشتی و مومنانه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان و توابخشی به بیش از دو هزار نفر ارائه خدمات داشتیم، اظهار کرد: بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ خدمت دارویی و درمانی در مدت شیوع کروناویروس داشتیم و در دو پایگاه تزریق واکسن هلال احمر، بیش از ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن، تزریق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به وحود ۱۷۹ خانه هلال در سطح استان، گفت: هشت هزار و ۲۲۶ نفر عصو خانه‌های هلال استان، هستند و ۳۹۳ دوره آموزشی در این خانه‌ها انجام شده و ۲۳ خانه آماده افتتاح داریم. 

سنجربگی در رابطه با وضعیت پایگاه‌های امداد جاده‌ای در استان، توضیح داد: زمان رسیدن به حوادث جاده‌ای کمتر از هشت دقیقه است و در تمام نقاط حادثه‌خیز، پایگاه داریم اما باید تعداد سه برابر باشد و سه پایگاه در پالیز، جاده اصله و کاج و اتوبان ساوه و همدان اضافه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: داریم آماده می شویم که در کنگره هشت هزار شهید به صورت ارائه خدمت، حضور داشته باشیم و ۸ هزار خدمت بشر دوستانه در ۱۰۰ خانه هلال به مناسبت صد سالگی هلال احمر، داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، ادامه داد: به مناسبت خدمات شایان امدادگران در ۸ سال دفاع مقدس و ۱۶ شهید امدادگر، قرار است غرفه شهدای امدادگر در باغ موزه دفاع مقدس همدان، افتتاح شود.

سنجربگی خاطرنشان کرد: مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات امدادی آقای غروی، پرستار بین‌المللی با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار خواهد شد و خیابانی در ابتدای خیابان میرزاده عشقی، نام‌گذاری شده است.

 وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه‌ در هفته هلال احمر، گفت: برگزاری مسابقه امدادی، استقبال گروهی از دوچرخه سواران که به همدان می‌رسند، مانور در آب مشکین شیرین سو با رویکرد ارائه خدمت و ویزیت رایگان برای اهالی روستا و سخنرانی نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان در نماز جمعه، از برنامه‌های این هفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در رابطه با اعتبارات این سازمان، گفت: اعتبار سال جدید هنوز تصویب نشده و کل اعتبارات سال گذشته ۱۰۰ درصدی تخصیص داده شده است.

سنجربگی ادامه داد: همیشه منابع محدود است و نیاز نامحدود بنابراین نیاز به تجهیزات داریم و به دلیل تحریم نمی‌توانیم بالگرد تهیه کنیم و یک بالگرد داریم که فقط ۱۵ روز در ماه، همدان است. تجهیزات بروز نیاز است باید تمام ناوگان را تغییر دهیم.

وی در رابطه با ساخت پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای در همدان، بیان کرد: مشکل اساسی زمین است و ۳۰ هکتار زمین، نیاز داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در رابطه با اخبار منتشر شده از فاضلاب رهاسازی شده در منطقه میشان توسط هلال احمر، توضیح داد: هیچ فاضلابی توسط هلال احمر در منطقه رها نشده و فقط چهار نفر نیرو در پایگاه میشان داریم که نسبت به افرادی که از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده می‌کنند، بسیار کم است.  

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول-پیام امروز

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *