سوله آکام فلز

ماجرای ایراد وارد شده شورای نگهبان به اساسنامه ساترا چیست؟/ تکلیف تولیدات نمایش‌خانگی در قانون عفاف و حجاب روشن می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری پیام امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با اجرای آزمایشی ۳ ساله لایحه عفاف و حجاب با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع موافقت کردند.

بر اساس یکی از بندهای این لایحه جلوگیری از تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر مروج فساد، برهنگی، بی عفتی، بدحجابی و بدپوششی در شبکه نمایش خانگی از طریق سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا“ در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی الزامی است. همچنین ساترا مکلف شده است تا سیاست‌ها و مقررات تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر در سکو‌های انتشار را جهت تامین اهداف این قانون ظرف مدت سه ماه در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظارت بر آنها تهیه و ابلاغ کند.

روز گذشته خبری منتشر شد که شورای نگهبان اعلام کرده است که ابهاماتی در خصوص اساس‌نامه سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) وجود دارد که باید این ابهامات برطرف شود.

محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در خصوص ایراد وارد شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اساس‌نامه ساترا به خبرنگار پیام امروز توضیحاتی ارائه کرد.

او گفت: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حقیقت معاونت تخصصی سازمان صدا و سیما برای انجام تکالیف قانونی صدا و سیما در حوزه حمایت و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر و نمایش‌خانگی است و از صدا و سیما استقلال سازمانی ندارد، به همین دلیل در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین از جمله قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و قوانین بودجه سال‌های قبل برای تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر نام سازمان صدا و سیما قید شده بود، لذا ابهام وارد شده از سوی شورای نگهبان به دلیل اصرار مجلس شورای اسلامی بر ذکر نام ساترا بوده است که با درج نام سازمان صدا و سیما به جای نام ساترا این مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای تدوین و تصویب قانون ساترا تأکید کرد: پیش‌نویس قانون ساترا از سوی مرکز پژوهشهای مجلس برای تصویب در مجلس شورای اسلامی آماده شده است و در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است که اگر این قانون به تصویب مجلس برسد ابهامات فعلی برطرف خواهد شد و می‌توان از سازمان صدا و سیما یا ساترا طبق صلاحدید مجلس شورای اسلامی در قانون عفاف و حجاب نام برد اما فعلاً با درج نام صدا و سیما به جای نام ساترا ان‌شاءالله مشکل حل خواهد شد و بند مربوط به نظارت بر شبکه نمایش‌خانگی در قانون عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان خواهد رسید.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سایت بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس قرار گرفت-پیام امروز

برای رفاه حال علاقه‌مندان به کتاب سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *