سوله آکام فلز

مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها، بستر مناسب هدایت تحقیقات در حوزه سلول درمانی هستند

رییس بیمارستان شریعتی تهران در دومین جشنواره تحقیقات سلول‌های بنیادی و خون‌ساز برتر ایران تأکید کرد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های مختلف در سراسر کشور، بستر مناسبی برای هدایت تحقیقات در این حوزه هستند و می‌توانیم امیدوار باشیم که این اقدامات، به توسعه راه‌های جدید درمان و کمک به بیماران منجر شود.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی در دومین جشنواره تحقیقات سلول های بنیادی و خون ساز برتر ایران، ویژه پروفسور اردشیر قوام زاده صبح امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت با تقدیر از طرح های برگزیده در تالار شهیدان پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به خدمات ارزنده پروفسور قوام زاده گفت: بیمارستان شریعتی یکی از مراکز پیشرو در علم سلول درمانی محسوب می‌شود و این موفقیت، مدیون تلاش‌های اساتید بزرگی مانند پروفسور قوام زاده است. ایشان به حق پدر پیوند سلول‌های بنیادی در ایران هستند و پیوند مغز استخوان در این بیمارستان توسط پروفسور قوام زاده بنیان نهاده شد.

فوق تخصص بیماری‌های روماتولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران افزود: بیمارستان شریعتی با وجود ۷ قطب علمی، ۱۴ مرکز تحقیقاتی، ‌یک پژوهشگاه و ۲ پژوهشکده، فضای مناسبی برای تحقیقات سلول درمانی و سلول‌های بنیادی ایجاد کرده است. مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های مختلف در سراسر کشور، بستر مناسبی برای هدایت تحقیقات در این حوزه هستند و می‌توانیم امیدوار باشیم که این اقدامات، به توسعه راه‌های جدید درمان و کمک به بیماران منجر شود.

دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی بیمارستان شریعتی نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری دومین دوره این جشنواره گفت: شاهد برگزاری دومین جشنواره تحقیقات سلول‌های بنیادی و خون‌ساز برتر ایران، ویژه پروفسور اردشیر قوام زاده هستیم و همواره از پشتوانه حمایت‌های علمی و شخصیتی پروفسور قوام‌زاده بهره‌مند بوده‌ایم. تأکید داریم که در این دوره از جشنواره، علاوه بر معرفی تحقیقات برتر در حوزه سلول‌های بنیادی و خون‌ساز، از ظرفیت تمام کسانی که در حوزه سلول درمانی فعال هستند نیز استفاده کرده و با هم‌افزایی درست، از موازی‌کاری در این حوزه پیشگیری کنیم.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین تصریح کرد: در حوزه درمان سرطان، علاوه بر شیمی درمانی، درمان‌های هدفمند نیز به بهبود شرایط بیماران کمک کرده‌اند و سلول درمانی هم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. معتقدم نیازمند هماهنگی میان مراکز پژوهشی با صاحبان صنعت هستیم و در حوزه سلول درمانی، شکل‌گیری این ارتباط سریعتر اتفاق می‌افتاد. در پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی بیمارستان شریعتی، اهتمام ویژه‌ای به طراحی مطالعات در حوزه سلول درمانی داشته‌ایم.

در ادامه این مراسم، دکتر رضا ملک زاده،‌ رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد؛ دکتر مهدیه شکراللهی، عضو هیأت علمی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی؛ دکتر مرضیه ابراهیمی،‌مدیر راهبردی پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی؛ دکتر مهدی فرخی، عضو هیأت علمی بانک سلولی انستیتو پاستور؛ دکتر جمشید حاجتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر علیرضا بیگلری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس سابق انستیتو پاستور؛ دکتر آذین علیزاده اصل، از مرکز تحقیقات کاردیوانکولوژی مرکز قلب و عروق شهید رجایی، گزارشی از فعالیت‌های این مراکز تحقیقاتی در حوزه سلول درمانی ارائه کردند.

دکتر سحر توکلی، معاون آموزشی بیمارستان شریعتی و دبیر اجرایی، و دکتر راحله انوری، مدیر اجرایی دومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران بودند.

دکتر انوری در خصوص دومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران گفت: با توجه به ۹ اردیبهشت، سالروز تولد پروفسور قوام زاده و ۱۲ اردیبهشت که به نام روز معلم نام‌گذاری شده است، تصمیم گرفتیم برنامه گرامیداشت مقام پروفسور قوام زاده را در قالب بخشی از دومین جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران و با حضور جمعی از شاگردان ایشان که امروز، خود به اساتید برجسته‌ای تبدیل شده‌اند، برگزار کنیم.

مدیر اجرایی دومین دوره جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خون‌ساز ایران افزود: باتوجه به اینکه پروفسور قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان در ایران هستند، تلاش کردیم در این برنامه، مراکز برتر سلول درمانی در کشور را نیز معرفی کنیم و نمایندگان این مراکز، مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در این مراکز را به صورت اختصار معرفی کردند.

وی تصریح کرد: در بخش انتهایی این برنامه نیز از ۳ طرح برتر به انتخاب هیأت داوران شامل: تهیه سلول های بنیادی مزانشیمی تولیدکننده پروتئین مهندسی شده  ACE2‌با پتانسیل درمانی در عفونت  COVID-19 / دکتر زهرا سادات هاشمی از جهاد دانشگاهی تهران؛ اداپتیو ایمیون سل تراپی در بیماران AML عود کننده مقاوم به درمان / دکتر محمد احمدوند از دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ بررسی اثر درمانی و ایمنی تزریق سلول‌های کشنده طبیعی در بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی با هدف قرار دادن CDK8 /  دکتر کامران منصوری از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره تحقیقات سلول‌های بنیادی و خون‌ساز برتر ایران، ویژه پروفسور اردشیر قوام زاده، با همکاری انجمن سرطان‌شناسی و خون‌شناسی پزشکی ایران و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و با حضور پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران؛ دکتر محمد واعظی، رئیس پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی؛ دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده معتمد و رییس کمیته سلول درمانی و فناوری‌های نوین پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی؛ دکتر رضا ملک زاده،‌ رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد، جمعی از متخصصان، اساتید، پزشکان و دانشجویان در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار-پیام امروز

ربات‌های انسان‌نما نسل جدید و مورد انتظاری از ربات‌ها هستند که با استقبال خوبی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *