سوله آکام فلز

مشتاقی: مسابقه‌ای که روسیه در آن نباشد ارزش ندارد/ اسلو مثل لندن در دامن کشتی ایران افتاد!

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص نتایج اخیر تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: کاری به جام‌جهانی ندارم، کلی می‌گویم اصولا وقتی روسیه نباشد مسابقات ارزشی خاص ندارد، همین تیم ایران هم نباشد وضعیت همین است. یعنی اگر یکی از اضلاع قدرت کشتی دنیا نباشد، همین حالت را دارد. تیم ایران اگر در مسابقات جهانی و آسیایی نباشد چه آزاد و چه فرنگی، مسابقه از اعتبار می‌افتد.

 

*رنگرز چند سال پیش خودش را نشان داد

وی در مورد انتخاب حسن رنگرز به عنوان جایگزین محمد بنا تاکید کرد: او امتحان پس داده‌ کار مربیگری است. در تیم ملی جوانان چند سال پیش خودش را نشان داد و بعد هم در لیگ خوب کار کرد که البته لیگ نفرات خودش نیست و برای مربیان مختلف است اما به هرشکل رهبری و جمع و جور کردن آن تیم نشان‌دهنده این است که حسن رنگرز پتانسیل این کار را دارد.

*برخی از آن طلایی‌ها دیگر فقط خواب طلا را می‌بینند

وی تصریح کرد: من قبلا هم گفته بودم که نتایج مسابقات جهانی نروژ را به فراموشی بسپارید. نروژ یک نتیجه‌ای بود که در دامن کشتی ایران افتاد. چیزی شاید شبیه به المپیک ۲۰۱۲ لندن که دیگر تکرار نشد. البته در المپیک لندن، هم بچه‌های ما خیلی گردن کلفت بودند و هم اینکه روس‌ها هم بودند و ما در حضور آنها سه طلا گرفتیم اما در همان لندن، به غیر از سوریان، دو طلایی دیگر را این آقا (محمد بنا) نمی‌خواست. واقعیت این است، می‌توانید از خودشان بپرسید. قاسم رضایی زنگ زد و گفت دارم می‌روم آذربایجان، در راه رفتن بود که دوپینگ دو کشتی‌گیر ۹۷ کیلویی‌مان درآمد. وقتی مرحوم بابک قربانی و امیر علی‌اکبری را از دست دادیم، قاسم رضایی را که از اردو بیرون کرده بود، گفت بیاید. همای سعادت هم آنجا بر شانه‌های بچه‌ها نشست و شدند قهرمان المپیک. نمی‌خواهم اسم ببرم اما برخی از قهرمانان ما، یک بار قهرمان هستند! یعنی همان یک بار در نروژ قهرمان شدند، یک مدال به گردن‌شان افتاد و دیگر در خواب هم طلا را نخواهند دید.

*بنا با ۳ باخت نایب قهرمان جهان شد مهدیزاده بدون باخت چهارم المپیک!

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه محمد بنا کشتی‌گیر خوش‌شانسی بود، ادامه داد: خود محمد بنا در همان مسابقه جهانی با سه باخت دوم جهان شد، شما ببینید کدام کشتی‌گیر با این باخت تا حالا روی سکو رفته، آن وقت منصور مهدیزاده نفرات اول و دوم را برد و با نفر سوم مساوی کرد اما چهارم المپیک شد و یا امامعلی حبیبی که کشتی صددرصد برده را باخت. متاسفانه یا خوشبختانه ما از این شانس‌ها نداشتیم، هر بار خواستیم به مسابقه برویم یک اتفاق افتاد. روسیه به افغانستان حمله کرد، مسابقه ما به هم خورد، انقلاب شد ما به جهانی نرفتیم، در یک المپیک گفتند تیم فرنگی‌تان را نیاورید، کشتی فرنگی ما به همین شکل سال‌ها ضربه خورد که من در ۲۶ سالگی کشتی را کنار گذاشتم و رفتم. بعد در مربیگری هم چه بلاهایی سرم آوردند. حداقل باید ۳-۴ مدال می‌گرفتم. یا اکبر یداللهی، حسین تورانیان، یا حتی مرحوم فیروز علیزاده و رحیم علی‌آبادی. البته این دو نفر لااقل مدال گرفتند، بقیه اما در عین شایستگی به مدال نرسیدند. خداراشکر امروز اردوها و سفرها به راه است، پول خوبی هم هست، الحمدالله بچه‌ها هم مدال می‌گیرند.

* گرایی در ۷۲ کیلو جواب می‌دهد، ایلدیریم هم به میرزازاده و هم یوسفی بارانداز زد

مشتاقی کار حسن رنگرز را در تیم ملی کشتی فرنگی سخت ندانست و گفت: او پتانسیل این کار را دارد که تیم را خوب هدایت کند، الحمدالله هم راه سختی در پیش ندارد چون دو تیم خوب دم دستش هست، جز یکی دو وزن که خالی است، در همه اوزان دو کشتی‌گیر مطمئن داریم. یکی در ۸۷ کیلوگرم که ناصر علیزاده را داریم که وزن زیاد کم می‌کند و پشتوانه‌ای نداریم، رامین طاهری پایش را جراحی کرده و حسین نوری هم از ۹۲ کیلو می‌آید. به نظر من رضا گرایی را هم باید در ۷۲ کیلو استفاده کرد، آنجا هم جواب می‌دهد چون وزنش به ۶۷ کیلو نمی‌خورد. محمدرضا مختاری خیلی ضعف دارد. در سنگین‌وزن هم ششدانگ نیستیم. همین ایلدیریم ترک که در جام‌جهانی علی‌اکبر یوسفی را برد و به او بارانداز زد، در فینال جام تورلیخانوف هم به امین میرزازاده بارانداز زد. او نفر دوم سنگین وزن ترکیه بعد از رضا کایالپ است، البته کایالپ در مسابقات جهانی بلگراد نتوانست به میرزازاده بارانداز بزند. حالا آماده نبود یا هر چیز دیگری اما بچه‌های ما در خاک ضعیفند و حتما باید روی سنگین‌وزن و همچنین ۸۷ کیلوی‌مان کار شود. در مورد وزن دو تا گرایی ما هم باید فکر شود که کمتر وزن کم کنند. بچه‌های اوزان پایین ما بد نیستند. مهدی محسن‌نژاد بد نیست، دادمرز هم برای المپیک به ۶۰ کیلو می‌آید اما من بعید می‌دانم زورش به محسن‌نژاد برسد. تیم خوبی داریم، حسن رنگرز می‌تواند آنها را جمع و جور کند.

*سوریان باید خودش دلیل رفتنش را بشکافد؛ کاش برگردد

بهرام مشتاقی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص استعفای حمید سوریان از نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی گفت: چیزی نگویم بهتر است، او خودش باید موضوع را بشکافد که چه شده است.نه به آن آمدن که به خاطر رفاقت با دبیر آمد و نه الان که معلوم است از علیرضا دبیر ناراحتی ندارد ولی ای کاش برگردد. حضور سوریان به نفع کشتی ماست. خوب است که کنار کشتی فرنگی باشد. من خیلی دوستش دارم.

*سرمربی تیم ملی باید از مازندران باشد؛ چرا کسی امسال باخت یزدانی را گردن نگرفت

عضو سابق شورای فنی کشتی فرنگی در خاتمه تصریح کرد: من پژمان درستکار را دوست دارم و احترام خاصی قائلم، اما معتقدم وقتی مازندران چنین بضاعتی در کشتی ما دارد، سرمربی تیم ملی هم باید از این استان باشد. از استانی که در رده سنی بزرگسالان و امید چندین مدال طلا می‌گیرد. علاوه بر این چرا وقتی یک تیم می‌برد همه خودشان را جلو می‌اندازند ولی وقتی شکست اتفاق می‌افتد کسی گردن نمی‌گیرد؟ پارسال که حسن یزدانی در المپیک به دیوید تیلور باخت گفتند کُچ غلامرضا محمدی ایراد داشته و بعد که او را در جهانی اسلو برد گفتند حاصل آنالیز کادرفنی بوده است. امسال که باخت چرا همه خودشان را کنار کشیدند؟ پدرش هم در فرودگاه آن حرف‌ها را زد که برای پسرش نیم ساعت قبل از فینال با مربی سنگین وزن تیم ملی تمرین گذاشتند، من به این حرف‌ها کاری ندارم، اما چرا باخت سنگین یزدانی مقابل تیلور آسیب‌شناسی نشد؟ او ستاره ۸ مداله کشتی ایران است بگذارند کشتی خودش را بگیرد، او می‌تواند اولین قهرمان ده مداله کشتی ایران شود.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر -پیام امروز

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از برکناری علی خطیر از سمت مدیرعاملی آبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *