سوله آکام فلز

مطالبه سازمان سینمایی کشور؛ ایجاد نهضت مخاطب

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز انتظار است خانواده‌های متدین و قشری که با سینما رابطه خوبی نداشتند در حمایت از سینمای انقلابی و مضامین دینی وارد عمل شوند مطالبه بسیاری از مردم به خصوص در استان‌ها طراحی و ساخت آثار با مضامین سالم است، مطالبه ما هم این است که نهضت مخاطب برای حمایت از آثار انقلابی و دینی ایجاد شود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی امروز ۱۴ تیرماه در سفر به چهارمحال‌ و بختیاری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: با وجود هجمه‌های مختلف به ویژه در حوزه رسانه، دولت سیزدهم حرکت‌های‌ مطلوبی در عرصه فرهنگی کشور رقم زده است و با انتخاب مدیران جهادی و انقلابی در سطوح استانی‌ و در زیرمجموعه‌های‌ وزارتی، اتفاقات خوبی در این مسیر در حال شکل‌گیری‌ است.

وی افزود: در دوره جدید، سفرهای‌ استانی‌ مجموعه مدیریتی سازمان سینمایی، به سلسله برنامه‌ریزی‌های این سازمان اضافه شده است و در دیدار با مسئولان ارشد استانی و همچنین هنرمندان استانی تلاش می‌شود با شناسایی دقیق‌تر مسائل و مشکلات، برای حل آنها راهکارهای لازم ارائه شود.

خزاعی‌ به تمرکز فعالیت‌های‌ اجرایی در استان‌ها بر بخش‌های‌ زیرساختی، تولیدی و کشف و پرورش استعدادها اشاره کرد و ادامه داد: لازم می‌دانیم در فرصت ‌های مهیا شده،شرایط برای ورود نیروهای جوان انقلابی، متدین و متخصص‌ افزایش یابد تا این نیروها به سرمایه‌هایی برای ادامه مسیر تبدیل شوند.

وی همچنین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش نیروهای انسانی مستعد و هنرمند را متذکر شد و گفت: گرچه زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی و هنری در این استان اندک است اما شرایط آن در بخش نیروهای انسانی در حد مطلوب قرار دارد و جزو استان‌های برخودار کشور از این منظر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به آغاز سفرهای استانی مسئولان این سازمان از مناطق کم برخوردار تاکید کرد: تاکنون ۱۰ سفر انجام شده است و تجربه این سفرها نشان‌ داده است‌ که استان‌های کمتر برخودار از نظر نیروهای انسانی در شرایط بالاتری قرار دارند.

خزاعی با بیان اینکه توجه به نیروهای جوان انقلابی و متعهد و حمایت از آنان در اولویت‌های اجرایی سازمان سینمایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار دارد، اظهار کرد: بر مبنای شعاری‌ که در این سازمان تعریف شده‌ و عدالت محوری، استانداردسازی و قانون‌گرایی‌ اصل قرار گرفته‌ است تلاش خواهد شد تمرکززدایی نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با حضور در استان‌ها و بررسی بضاعت‌ها و داده‌ها می‌توان‌ تصمیم گیری بهتری برای آینده انجام داد، گفت: تاکنون ۳۰۰ هدف فرهنگی در بخش‌های مختلف وزارت‌خانه‌ دنبال شده است و تلاش برای رفع نواقص همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از تولیدات سینمایی در مجموعه بنیاد فارابی به مضامین انقلابی و مرتبط با سیره و زندگی نامه سرداران شهید اختصاص یافته است، تصریح کرد: این رویه در استان‌ها نیز با مشورت مسئولان و هنرمندان در حال انجام است.

وی یادآور شد: کار در حوزه فرهنگ زمان‌بر است اما امید می‌رود بتوان با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار در استان‌ها، تولید آثار و محتواهای انقلابی افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز انتظار است خانواده‌های متدین و قشری که با سینما رابطه خوبی نداشتند در حمایت از سینمای انقلابی و مضامین دینی وارد عمل شوند مطالبه بسیاری از مردم به خصوص در استان‌ها طراحی و ساخت آثار با مضامین سالم است، مطالبه ما هم این است که نهضت مخاطب برای حمایت از آثار انقلابی و دینی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: اگر معتقد هستیم سینما مسیر خوبی را طی نکرده است قطعا عوض کردن مسیر آن به تنهایی از اراده ما خارج بوده و به یک حرکت ملی و انقلابی و جهادی نیاز دارد.

انتهای پیام 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

«له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت-پیام امروز

فیلم کوتاه «له له» به نویسندگی و کارگردانی فرید حاجی توانست از پنجاه و هفتمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *