سوله آکام فلز

مهدی صباغی در بهشت رضا(ع) آرام گرفت

ایسنا/خراسان رضوی مهدی صباغی، بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون، در بهشت رضا(ع) مشهد به خاک‌ سپرده شد.

مراسم تشییع و طواف مهدی صباغی، بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون، صبح امروز، ۱۶ خرداد ماه، در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار و نماز بر پیکر وی اقامه شد.   

پس از آن پیکر وی برای تشییع و وداع هنرمندان به مسجد رضوان صداوسیمای خراسان رضوی انتقال یافت و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم به ایراد سخنانی در رابطه با شخصیت مرحوم صباغی پرداخت.

پای هنر کشور بدون خراسان لنگ می‌زند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در این مراسم اظهار کرد:‌ توجه به ظرفیت فرهنگ و هنر در خراسان رضوی بسیار مهم است. تمام کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر استان در حال تلاش هستند، علی‌رغم محدودیت‌های بی‌شماری که امروز وجود دارد، شان هنر را در کشور بالا نگاه داشته‌اند. آن‌ها چه در عرصه موسیقی و چه سینما و همچنین تئاتر توانسته‌اند و خواهند توانست که آثار بسیار فاخری را تولید کنند. 

وی افزود: نه تنها در این مکان بلکه در هر فرصتی اعلام کرده‌ام که اگر خراسان پای خود را از عرصه فرهنگ و هنر بیرون کند، پایه فرهنگ و هنر در کشور لنگ خواهد بود و هر جا اثر فاخری مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که کسانی از خراسان در صف اول آن نفش‌آفرینی کرده‌اند. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم‌توجهی به پیشکسوتان هنر بیان کرد: شاید جای گلایه باشد که قدردانی نسبت به این عزیزان کم است‌. مهدی صباغی کسی بود که واقعا برای تمام ما خون دل خورد و در روزهایی که در کشور به تولید آثار هنری احتیاج داشتیم، زحمات بسیاری کشید. باید این مد نظر همه باشد که مهدی صباغی و امثال او با دستان خالی و با وجود محدودیت‌ها کارهای بزرگی انجام داده‌اند.  

پژمانفر ادامه داد: مسئولان باید قدردان هنرمندان باشند و حداقل حمایت از آن‌ها، این است که جلساتی در خصوص قدردانی از آن‌ها برگزار شود، اما متاسفانه توجهی به این قشر از افراد نمی‌شود و یا این توجه محدود است. چرا باید برخی از هنرمندان خراسانی در تهران فعالیت کنند؟ باید حمایت‌ از آن‌ها را در خراسان داشته باشیم تا این اتفاق رخ ندهد و در شهر خود مشغول به فعالیت باشند. البته شاید من به عنوان نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز کوتاهی داشته‌ام.

وی برگزاری جلسات هم‌اندیشی و بررسی مشکلات هنرمندان را امری بسیار مهم دانست و عنوان کرد: ما باید در کنار یکدیگر بیشتر حضور داشته باشیم و نباید این جمع‌ شدن کنار هم تنها در لحظه از دست‌دادن عزیزانمان باشد. فرزندان ما که در آینده می‌خواهند در جای ما بنشینند، اگر شاهد این باشند که کنار یکدیگر جمع می‌شویم و با یکدیگر هم‌نوایی داریم و در حل امور کشور مشارکت به خرج می‌دهیم، امیدوار می‌شوند و دلشان گرم خواهد شد.  

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بعضی از فرزندان ما احتیاج به این تذکرات و تجربیات دارند که بزرگترهای ما باید به آن‌ها این تجربه را منتقل کنند. این موضوعات باید در ارتباط با مسیری که می‌روند و آثاری که خلق می‌کنند منتقل شود.

دقایقی پیش نیز با انتقال پیکر این بازیگر مشهدی به بهشت رضا(ع) پیکر او با بدرقه هنرمندان و مسئولان استانی در قطعه هنرمندان این آرامگاه به خاک سپرده شد.

مهدی صباغی در بهشت رضا(ع) آرام گرفت

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

«تگزاس۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند-پیام امروز

پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد. شورا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *