سوله آکام فلز

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد-پیام امروز


 یک تابلو نقاشی قرن هفدهمی اثر «سالواتور روزا» که حدود چهار سال پیش از یک گالری هنری در «دانشگاه آکسفور» ربوده شده بود، اخیرا در «رومانی» پیدا شد.

«آرت‌نیوز» نوشت، تابلو نقاشی منظره باروک «ساحل صخره‌ای به همراه سربازانی که نقشه می‌کشند» اثر «سالواتور روزا»، نقاش ایتالیایی، در چهاردهم مارس سال ۲۰۲۰ از گالری هنری دانشگاه آکسفور به سرقت رفت.

دو تابلو نقاشی دیگر یعنی «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» همچنان گمشده باقی مانده‌اند. این تابلو‌های نقاشی از سال ۱۷۶۸ میلادی در آن گالری به نمایش گذاشته شده بودند.

کارشناسان ارزش کل این سه تابلو نقاشی را حدود ۱۲.۴ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

به گزارش این گالری، مردی که نقاشی منظره را در اختیار داشت با پلیس رومانی تماس گرفته است. او دو اثر هنری دیگر را فروخته بود، اما تصمیم گرفت که نقاشی «روزا» را به مقامات بازگرداند. مقامات رومانیایی با این مرد به عنوان شاهد برخورد کرده‌اند و او ستگیر نشده است.

مقامات معتقدند که «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» در رومانی فروخته شده‌اند و اکنون ممکن است در هر نقطه‌ای از اروپا باشند.

منبع: ایسنا


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه-پیام امروز

۰۰:۰۷ – ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۰۷ – ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ سرهنگ ابراهیم ارزانی، رئیس پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *