سوله آکام فلز

نقش رئیس مجلس در تعامل با نمایندگان باید سازنده باشد-پیام امروز


منوچهر متکی منتخب مجلس دوازدهم در نشست خبری وحدت برای تحول گفت: مجلس و دولت دو حوزه حکمرانی در این کشور هستند از کار‌های دولت برای ملت تقدیر خواهیم کرد و اگر ایرادی وجود داشته باشد نیز انتقاد خواهیم کرد. 

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع هیات رئیسه و کمیسیون‌ها و ریاست مجلس از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود بحث ریاست مجلس بسیار مهم است به دلیل نقشی که دارد رئیس مجلس در حوزه تعامل با نمایندگان نقش دارد که باید سازنده و سهم محور باشد یعنی نمایندگان امکان بیان نظرات را داشته باشند.

متکی بیان کرد: نقش دیگر رئیس مجلس ریاست محتوایی است هم در مجلس هم در جایگاهی که به‌عنوان رئیس مجلس حضور دارد. رییس مجلس به عنوان عضو موثر در شورای عالی ملی و شورای هماهنگی سران قوا می تواند اظهار نظر کند و ۳۰ درصد در تصمیمات مجلس سهم دارد در مصوبات شورای عالی سران قوه نیز نقش دارد. البته ترجیح می‌دهم روی مصادیق بعد از افتتاح مجلس نظر دهم.

منتخب تهران در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مهمترین رسالت مجلس آینده تصویر جدیدی مبتنی بر امید و استوار بر راهکارهای اجرایی است، گفت: کارکرد کمیسیون‌ها و مجلس پرهیز از انباشت طرح‌ها ‌و مطالبات است. اگر به کارهای اساسی در مجلس نپردازیم درگیر حاشیه می‌شویم. در صورتی که دستگاه اجرایی جایگاه لازم را در اجرا نداشته باشد، باید عملکرد کمیسیون‌های مجلس را بررسی کرد. رئیس مجلس باید از نخبگان و متخصصان کمیسیون‌ها استفاده کند تا تحول‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات فراکسیونی در مجلس اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: خرد و مشارکت جمعی در اقدامات فراکسیونی مهم است و در صورت استقبال، فراکسیون وحدت را با هدف بررسی، رأی به طرح‌ها و ‌نظارت بر عملکردها در مجلس تشکیل می دهیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تراکتور ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد-پیام امروز

۱۲:۰۵ – ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ – ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *