سوله آکام فلز

نمایشگاه قرآنی در ترکمنستان گشایش یافت

نمایشگاه قرآنی در ماه نزول قرآن کریم، در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان با حضور غلام عباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان مقیم و علاقه مندان ترکمنی افتتاح شد.

غلامعباس ارباب خالص سفیر ایران در ترکمنستان در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآنی، از رایزن فرهنگی در برپایی نمایشگاه تشکر کرد و با قرائت آیه ۱۸۵ سوره بقره درخصوص نزول قرآن در ماه مبارک رمضان و برشمردن ویژگی های این ماه و با اشاره به شب های قدر، گفت: همه ما باید قرائت قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در مناسبت های مختلف و در عرصه های مختلف زندگی از قرآن استفاده کنیم و بخشی از اوقات روزانه خود را به خواندن قرآن اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب چندین سال است که نمایشگاه قرآن برگزار می شود و در آن، قرآن در ابعاد مختلف معرفی می شود. عمل به فرامین قرآن می تواند صلح و صفا و صمیمت را در جهان پر تلاطم کنونی به ارمغان بیاورد.

نوید رسولی رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان نیز ضمن خوشامدگویی و تبریک ماه مبارک رمضان، از قرآن کریم  به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی بین مردم مسلمان دو کشور ایران و ترکمنستان نام برد و گفت: کتاب قرآن، بهترین کتاب برای هدایت انسان ها در مسیر درست زندگی است و وسیله سعادت انسان ها در زندگی دنیوی و اخروی می باشد. بر همین اساس، رایزنی فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه قرآنی همزمان با شب های قدر در ماه مبارک رمضان نمود تا علاقه مندان، بیشتر با مضامین و مفاهیم این کتاب الهی آشنا شوند.

انواع قرآن‌ها در قطع‌ها، رنگ‌ها و شیوه‌های مختلف چاپ شده در ایران، لوح‌های فشرده با موضوعات مختلف قرآنی، کتاب با موضوعات قرآنی، قرآن‌های ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسه، اردو، تاجیکی، آذری، ترکمنی، آلمانی و… از محصولات عرضه‌شده در نمایشگاه بود.

در نمایشگاه قرآنی امسال، رایزنی فرهنگی با برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی با موضوع «ماه مبارک رمضان و آیات قرآنی» و نمایش آثار زیبا و ارزنده خلق شده توسط فارسی آموزان، تشویق و تحسین بازدیدکنندگان را موجب شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل رایزنی فرهنگی برای بازدید عموم دایر می باشد.

نمایشگاه قرآنی در ترکمنستان گشایش یافت

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟-پیام امروز

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *