سوله آکام فلز

افت قیمت نفت با نگرانی از رشد تقاضا در چین

در بازارهای جهانی؛

افت قیمت نفت با نگرانی از رشد تقاضا در چین

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در آسیا در روز چهارشنبه کاهش یافت. به نظر می‌رسد نگرانی در مورد رشد تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا تاثیر کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ را خنثی کرده است.

از طرف دیگر ضعف دلار آمریکا تقاضا برای نفت از سوی دارندگان سایر ارز‌های دنیا را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۲۵ سنت معامله می‌شود.

هدف رشد اقتصاد چین در ۲۰۲۴ در روز سه‌شنبه حدود ۵ درصد اعلام شد، اما طرح‌های محرک مالی این کشور نتوانسته اقتصاد آن را بهبود بخشد. بدین ترتیب نگرانی در مورد ضعف رشد تقاضا در چین افزایش یافته است.

اما پایین آمدن ارزش دلار آمریکا و خبر تمدید طرح کاهش تولید ائتلاف ا، پک پلاس از قیمت نفت حمایت کرده است. این ائتلاف در روز یکشنبه اعلام کرد به کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای خود در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ هم ادامه می‌دهد.

این اقدام اوپک پلاس عرضه نفت در بازار‌ها مخصوصاً بازار‌های آسیا را محدود می‌کند. عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت فروش نفت خود در ماه آوریل به آسیا که بزرگترین بازار آن است را افزایش داده است.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۴۲۳۰۰ بشکه در هفته منتهی به اول مارس افزایش یافته که بسیار پایین‌تر از حد انتظار یعنی ۲.۱ میلیون بشکه بوده است.

اشتراک گذاری :

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز-پیام امروز

مصطفی قمری وفا در صفحه ایکس نوشت: «قطعا روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *