سوله آکام فلز

واقعه غدیر را با سریالی مانند «مختارنامه» معرفی کنیم

محمد فیلی‌ ـ بازیگر ـ با مهم برشمردن واقعه «غدیر» و لزوم پرداخت به آن در آثار فاخر نمایشی، در عین حال می‌گوید: متاسفانه در این سال‌ها به چنین وقایع مهمی، آن‌طور که باید و شاید پرداخته نشده است.

بازیگر نقش شمر در سریال «مختارنامه» معتقد است: «اگر به موضوع غدیر هم با سریالی مانند «مختارنامه» که کاملا کار کارشناسی بر روی آن انجام شده بود، نگاه شود، قطعا واقعه غدیر برای مخاطب جذابیت خواهد داشت و اثر تاثیرگذار خواهد بود.»

صحبت‌های فیلی درباره‌ی پرداختن به واقعه غدیر با ساخت سریالی مانند «مختارنامه» در حالی مطرح می‌شود که پیشتر محمدرضا ورزی، کارگردان در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرده بود، سریال «سلمان فارسی»، ساخته اخیر داوود میرباقری (کارگردان مختارنامه) به شکل کامل، واقعه غدیر را پردازش خواهد کرد.

در این زمینه بخوانید:

«سلمان فارسی» به شکل کامل واقعه غدیر را پردازش خواهد کرد

محمد فیلی همچنین در گفت‌وگویی با ایسنا به پرسشی درباره‌ی درباره‌ ضرورت ساخت سریال‌های تاثیرگذار و ماندگار با موضوع «واقعه غدیر» پاسخ داد.

او متذکر شد: متاسفانه طی این سال ها خیلی کم به موضوعاتی همچون غدیر که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده‌، پرداخته شده است. واقعه غدیر امر بسیار مهمی است. در سریال «مختارنامه» بزرگان زیادی که در مسائل اسلام دستی داشتند، نظر دادند و خیلی از تاریخ اسلام بهره برده ‌شده بود. ‌در نهایت هم به نتیجه واحدی رسیدند و ماحصل کار «مختارنامه» شد که مردم چقدر هم دوست داشتند. اگر نسبت به بحث غدیر هم چنین نگاهی شود، عالی است و خیلی جای کار دارد.

کار تصویری اثرش ۱۰۰ برابر بیشتر است

بازیگر مجموعه های تلویزیونی روزی روزگاری، بانوی عمارت و بانوی سردار سپس به اهمیت بحث تصویر در پرداختن به موضوعاتی چون غدیر اشاره و اظهار کرد: ‌یادم هست قبل از سریال «مختارنامه» خود عراقی ها مختار را نمی‌شناختند و این شخصیت واقعا مهجور واقع شده بود و کسی هم سراغش نمی‌رفت اما الان مزار ایشان به زیارتگاه تبدیل شده است و فقط به خاطر شناخت کاری است که انجام شد (مختارنامه). هر موضوعی که برای مردم درست تصویر شود، صدها برابر اثرش بیشتر است.

او همچنین تصریح کرد: خود من ۷۰ سالم است و تا به حال پای منبرهای زیادی نشسته ام و خیلی از واقعه غدیر گفته شده اما ما فقط از این واقعه شنیده ایم و قطعا شنیدن تاثیری ندارد ولی وقتی همین وقایع فیلم و سریال شود در ذهن مردم می نشیند. در موضوع غدیر، اهل سنت به یک نحوی از غدیر می گویند و اهل شیعه هم طور دیگری اعتقاداتشان را مطرح می‌کنند، بنابراین صحبت درباره غدیر زیاد و متفاوت است اما وقتی به یک مسئله واحد برسد و تصویری شود، برای همه ملاک می شود. به طور مثال می‌گویند غدیر را دیدیم،‌ در حالی که اصلا به دنیا نیامده بودند، بنابراین این تصویر است که تاثیر خودش را گذاشته که اگر این اتفاق می افتد بسیار عالی است و مطمئنم که تاثیر بالایی خواهد داشت.

داوود میرباقری می‌خواهد غافلگیر کند

محمد فیلی که در سریال «سلمان فارسی» داوود میرباقری ایفای نقش دارد، با تاکید بر اینکه از بازی در مجموعه‌های نمایشی با موضوع واقعه غدیر استقبال می‌کند، به حضورش در این پروژه اشاره کرد و گفت: من فقط از سوی آقای میرباقری دعوت شده‌ام اما هنوز کارم شروع نشده است و توضیحی در مورد نقش هم داده نشده است. به احتمال زیاد در بخش ایران با این پروژه همکاری خواهم داشت و هر زمان که کار بخش ایران شروع شود کار ما هم شروع می شود. این پروژه یک کار طولانی است که تولیدش چند سال زمان می برد.

واقعه غدیر را با سریالی مانند «مختارنامه» به مردم معرفی کنیم
محمد فیلی، داوود میرباقری و مهدی فخیم زاده در مختارنامه

وی ادامه داد: به نظرم آقای میرباقری می‌خواهد مرا غافلگیر کند که توضیحی درباره نقشم نداده است. ایشان آنقدر دقیق نگاه می‌کنند که آدم خودش هم نقشش باورش نمی‌شود. به عنوان مثال وقتی داوود میرباقری مرا برای نقش شمر در «مختارنامه» انتخاب کرد، خودم باورم نمی شد و مدام با خود می گفتم اصلاً من چه ربطی به این نقش دارم؟ ولی او حتماً در جایی چیزی از من دیده که مرا برای این نقش انتخاب کرده است.

فیلی در همین حین به تجربه همکاری اش با داوود میرباقری اشاره کرد و گفت: آقای میرباقری در کار از هیچ چیز نمی‌گذرد تا آنچه را که می‌خواهد به دست بیاورد. به نظرم حُسنی که کارهای ایشان دارد این است که با حوصله با بازیگران تمرین می‌کند و وقتی به نتیجه مطلوب رسید، کار را کلید می‌زند؛ برعکس خیلی از کارگردانان که برداشت‌های مکرر دارند، آخرش هم کارشان خوب برداشت نمی‌شود اما داوود میرباقری راه اصولی و درستش را انجام می‌دهد که ماحصل کارهایش هم همیشه یک اثر درست، زیبا و مردم‌پسند می‌شود. مطمئنم در پروژه «سلمان فارسی» هم ایشان موفق می شوند و پرداخت خوبی نسبت به واقعه غدیر خواهند داشت.

واقعه غدیر را با سریالی مانند «مختارنامه» به مردم معرفی کنیم
محمد فیلی

مردم سریال خوب را تبلیغ می کنند

این بازیگر در ادامه به اهمیت بهره‌گیری از نیروهای جوان در حوزه کارهای تصویری و نمایشی اشاره کرد و گفت: ما هنرمندان جوان خوبی در حوزه تئاتر داریم که امیدوارم بستری فراهم شود تا از این نیروها به خوبی استفاده شود و کارهای خوبی چه در سینما و چه در تلویزیون به مردم ارائه داده شود تا مردم را جذب خودشان کنند. مردم عاشق تماشا هستند. مردم اگر سریالی را دوست داشته باشند خودشان آن را تبلیغ می‌کنند. امیدوارم زمانی برسد که این اتفاق بیفتد و ما کارهای خوبی داشته باشیم برای سینما و تلویزیون که به درد مردم کشورمان بخورد تا آنها هم تشویق شوند پای کارها بنشینند.

محمد فیلی در پایان درباره جدیدترین کارهایش در تلویزیون اعلام کرد: فعلا مشغول بازی در سریالی با عنوان «طعم طمع» برای معاونت امور استان‌ها هستم که فکر می کنم یا قرار است از شبکه سه و یا یکی از شبکه‌های استانی به روی آنتن برود. برای بازی در سریال «سلمان فارسی» هم که فعلاً کارم شروع نشده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود-پیام امروز

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *