سوله آکام فلز

پتانسیل تولید ۳ میلیون تن آبزی در کشور وجود دارد-پیام امروز


ارسلان قاسمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با وجود پتانسیل بالای تولید آبزیان در کشور، اما محصولات آبزی پروری سهم چندانی در سبد مصرفی خانوار ندارند.

به گفته او، سال گذشته با نوسان قیمت گوشت قرمز، مرغ جایگزین سبد خانوار شد، از این رو با فرهنگ سازی آبزیان باید به عنوان یک پروتئین سالم در سبد مصرفی قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: بنابر آمار شیلات سالانه مجموع صید و آبزی پروری در کشور یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن است، درحالیکه بخش خصوصی معتقد است که سالانه یک میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور تولید می شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان با بیان اینکه پتانسیل بی نظیری با وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور وجود دارد، افزود: با رفع موانع طی یک برنامه میان مدت می توان تولید آبزیان را ظرف مدت ۳ تا ۴ سال به ۳ میلیون تن افزایش داد و از طرفی با فرهنگ سازی این محصول جایگزین گوشت قرمز شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: سرانه کنونی مصرف آبزیان از دیدگاه شیلات ۱۳ کیلوگرم و بخش خصوصی ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم است که با افزایش تولید و فرهنگ سازی امکان ارتقای سرانه مصرف وجود دارد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود-پیام امروز

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *