سوله آکام فلز
پوتین: انتخابات ریاست جمهوری روسیه شفاف بود

پوتین: انتخابات ریاست جمهوری روسیه شفاف بود

ولادیمیر پوتین پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا و پیشتازی قاطع در انتخابات ریاست جمهور این کشور، در جمع خبرنگاران افزود: ما مثل یک خانواده واحد هستیم و این موضوع بسیار مهمی است. نتایج انتخابات بیانگر اعتماد ملت به رهبری خود است و امیدوارم نتایج انتخابات به ساختن کشور قدرتمندتر منجر شود.

به گزارش شبکه ان. بی. سی نیوز، پوتین یکشنبه شب در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: وی اضافه کرد: روسیه باید قویتر و مؤثرتر باشد و من از اجرای تمام برنامه‌ها و محقق ساختن تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم، اطمینان دارم. ما باید نیرو‌های مسلح خود را تقویت و حمایت کنیم و تمام مأمویت‌های مرتبط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین را به سرانجام برسانیم.

پوتین در واکنش به سؤالی درباره شهروندان روس که در صف ارتش اوکراین می‌جنگند، گفت: چهار گروه متشکل از ۲۵۰۰ نفر از روس‌ها با اوکراین همکاری می‌کنند که تا کنون حدود ۸۰۰ نیروی خود را در جنگ از دست داده اند و ما تا کنون ۲۵ تانک و ده‌ها خودرو نظامی این گروه‌ها را منهدم کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط روسیه با چین در سایه رشد منافع مشترک بین دو کشور افزایش خواهد یافت, افزود: از تقویت روابط با چین اطمینان داریم و این مسأله به نفع منافع دو ملت است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در واکنش به پیشنهاد فرانسه برای آتش بس در جنگ اوکراین هنگام برگزاری المپیک گفت: ما برای مذاکره و رایزنی در این خصوص آمادگی داریم، هر چند در مسیر تحقق منافع روسیه اقدام می‌کنیم.

پوتین تأکید کرد: نمی‌توان در دموکراسی روسیه شک کرد، این در حالی است که آمریکا از دستگاه قضایی برای تأثیر بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در غرب و آمریکا دموکراسی وجود ندارد, گفت: آمادگی داریم تجربه انتخاباتی روسیه را با کسانی که تمایل دارند از دموکراسی ما استفاده کنند، به اشتراک بگذاریم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه رأی گیری الکترونیکی در روسیه بر خلاف رأی گیری از طریق پُست در آمریکا، شفاف و عینی بود, گفت: غرب وارد جنگ مسلحانه با روسیه شده و طبیعی است که از نتایج انتخابات انتقاد و برای خدشه دار کردن آن تلاش کند.

پوتین در واکنش به حملات اخیر اوکراین به خاک روسیه افزود: بعید نیست محبور شویم منطقه ای حائل و یک کمربند امنیتی در سرزمین های تحت سیطره کی یف ایجاد کنیم که عبور از آن سخت باشد.

وی همچنین گفت: مرگ ناوالنی یک رویداد غم انگیز است و ما برای آزادی او به عنوان بخشی از مبادله با برخی از افراد زندانی در کشورهای غربی آمادگی داشتیم.

پوتین درباره احتمال درگیری گسترده با ناتو در اوکراین تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان، احتمال هر چیزی وجود دارد ولی این درگیری دنیا را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار خواهد داد.

مسکو: غرب در ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شکست خورد
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحرکات غرب برای ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد که آنها در این زمینه کاملا شکست خوردند.

یووگنی ایوانف معاون وزیر خارجه روسیه و رئیس کمیسیون وزارتی انتخابات این کشور می‌گوید که دشمنان مسکو در تضعیف روند انتخابات ریاست جمهوری روسیه شکست خوردند.

براساس گزارش تاس، ایوانف در نشست خبری در کمیسیون مرکزی انتخابات افزود، به دلیل اختلاف ساعت، آخرین مراکز رای گیری ما ساعت ۵ صبح (دوشنبه) به وقت مسکو بسته خواهند شد و هنوز تا تکمیل انتخابات کمی باقی مانده است. اما می‌توان گفت که مخالفان ما نتوانسته‌اند انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را برای شهروندان ما در خارج از کشور تضعیف کنند و آنها را از استفاده از حقوق قانونی خود برای انتخاب مسیر پیش روی روسیه منصرف کنند.

ایوانف با اشاره به تهدید‌های موجود علیه انتخابات روسیه تصریح کرد، همه تحرکات در طول انتخابات مهار شد. مثلا تهدید بمبگذاری وجود داشت که به لطف اقدامات امنیتی و مجریان قانون همه این تهدیدات مورد شناسایی قرار گرفت و روند انتخابات ادامه یافت.

وی با اشاره به مشارکت اتباع روس در خارج از کشور تاکید کرد که با وجود جنگ و فضای مسمومی که رسانه‌های غربی درست کردند شهروندان روس وفاداری خود را به کشور نشان دادند و با حضور در انتخابات نشان دادند که به سیستم انتخابات روسیه اعتماد دارند.

پیش از این نیز مقامات روسیه از حملات سایبری متعدد به سیستم الکترونیکی انتخابات این کشور و خنثی سازی این حملات خبر داده بودند. بخشی از انتخابات ریاست جمهوری روسیه در انتخابات جاری به صورت الکترونیکی برگزار شد.

انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه، یکشنبه پایان یافت.کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد، تاکنون ۹۵.۰۸ درصد آرا شمارش شده و پوتین توانسته است ۸۷.۳۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

دیگر نامزد‌های این انتخابات یعنی نیکولای خاریتونوف از حزب کمونیست ۴.۲۸ درصد آرا، ولادیسلاو داوانکوف از حزب مردم جدید ۳.۸۵ درصد و لئونید سالوتسکی نامزد حزب لیبرال دموکراسی ۳.۱۵ درصد آرا را از آن خود کردند.پوتین گفته که قرار است امروز دوشنبه با رقبای انتخاباتی خود دیدار کند.

منبع: ایرنا

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد-پیام امروز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، موادی از لایحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *