سوله آکام فلز

پیشنهادی برای فدراسیون فوتبال

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: استفاده از سه بازیکن زیر۲۰ سال در ترکیب تیم‌های لیگ برتری را اجباری کنید، مثل استفاده از سه بازیکن خارجی.

صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: چرخه بازیکن‌سازی و جذب بازیکن زیر۲۰ سال در تیم های لیگ برتر و حضور الزامی در ترکیب مثل استفاده سه بازیکن خارجی در ترکیب می‌تواند سالانه میلیون‌ها تومان در هزینه‌های باشگاه‌ها صرفه‌جویی به همراه داشته باشد. فوتبال باشگاهی ایران نیز باید متوجه اهمیت فوتبال پایه شود و مدل استفاده از بازیکن ۲۰ ساله باید تغییر کند و تنها نامش در لیست ۳۰ نفره قید نشود و از آن در ترکیب تیم‌ها استفاده شود تا از کل ظرفیت فوتبال ایران استفاده کنیم و استعدادهای جدیدی کشف شوند. اگر این اتفاق بیفتد بازیکنانی را به فوتبال ایران معرفی خواهند شد که به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جوان ها اعتماد نمی‌شود. در زمان قدیم خود حسن روشن، ابراهیم قاسمپور، عبدالرضا برزگری، حسن نظری، مجید بشکار، حسین فر کی و خادم پیر در ۱۸-۲۰ سالگی جلوی چشم ۱۰۰ هزار نفر ۹۰ دقیقه بازی کردند و نفرات قابل اعتماد مربیان تیم ملی و باشگاهی بودند اما امروز یک مربی ۵ دقیقه به یک بازیکن ۲۰ ساله بازی می‌دهد، در حالی که باید به جوان ها اعتماد کرد. موفقیت بازیکنان زیر بیست سال در تیم‌ها به تیم‌ملی امید و جوانان در آسیا و جهان امیدواری می‌دهد حتی در لیگ یک کشور هم می‌توان استفاده از ۴ بازیکن زیر بیست سال الزام کرد، باور کنید با این کار در سه سال حرف اول را در رده پایه آسیا خواهیم زد.

این مدیر ورزشی با بیان این‌که پول در فوتبال ایران به معضلی لاینحل بدل شده است، گفت: باشگاه‌های پولدار با افزایش رقم‌های قرارداد مربیان و بازیکنان معضلاتی ایجاد می‌کنند که به ضرر سایر باشگاه‌ها تمام می‌شود. باشگاه‌های پولدار از آن‌جا که اغلب‌شان توسط مدیران غیر ورزشی اداره می‌شوند معمولا در تعیین رقم قرارداد دچار خطا شده و سطح توقع بازیکنان و مربیان را بالا می‌برند. عدم آشنایی با قوانین نانوشته فوتبال از سوی مدیران غیرورزشی، معضل ایجاد می‌کند و سایر باشگاه‌ها از این بابت در عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان متضرر می‌شوند. اتفاقاتی که در این فصل لیگ برتر به وفور از سوی مدیران غیرورزشی دیده شد و قیمت بازیکنان سطح پایین از نظر فنی را نجومی کرد، در حالی که می‌شد با هزینه‌های گزافی که برخی باشگاه‌ها در فصل جاری کردند، خدمات ویژه‌ای به فوتبال داد و حتی چندین تیم پایه با آتیه تشکیل داد و از افزایش قرارداد مربیان و بازیکنان جلوگیری کرد. این در حالی است که برخی باشگاه‌ها در کوران مسابقات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی از این بابت وارد حاشیه شده و آرامش خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: متاسفانه پول در فوتبال ایران همواره معضل‌ساز بوده و نقش کلیدی در تضعیف این رشته داشته است زیرا برخی باشگاه‌ها در حساس‌ترین مراحل رقابت‌ها از نداشتن پول دچار زیان شده و حتی انسجام و همدلی خود را از دست داده‌اند. آنچه برای همگان محرز شده این است که پول در فوتبال بی‌برنامه ایران بیشتر از آن که مفید باشد مضر بوده و کمکی به پیشبرد اهداف دراز مدت آن نکرده است. به عبارتی خروجی‌ فوتبال با وجود هزینه‌های هنگفت بسیار ناچیز است و نمی‌توان آینده‌ای روشن برای این فوتبال متصور شد چرا که فوتبال بدون برنامه‌ریزی مدون در هیچ جای دنیا به نتیجه‌ای امیدوارکننده نرسیده است.

جمالپور گفت: ‌پول در فوتبال ایران بیشتر مُسکن است و دردها را برای مدت کوتاهی آرام می‌کند. امیدواریم در فوتبال ما روزی برسد که مسوولان ورزش کشور برای هزینه کردن برنامه بلندمدت داشته باشند و الگو مناسبی را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند و مدیران نیز براساس الگوی مناسب برای تیم تحت نظر خود هزینه کنند، وگرنه فوتبال با این وضعیت به مقصد نمی‌رسد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

لشکر شکست ناپذیر لورکوزن، رم را هم فتح کرد/ آتالانتا در مارسی مساوی گرفت + فیلم-پیام امروز

دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا امشب برگزار شد. در جدال حساس‌تر تیم رم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *