سوله آکام فلز

چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟-پیام امروز


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قوت اصلی که در ایران مصرف می‌شود، نان، برنج و عمدتا کربوهیدرات‌های تصفیه شده و بدون سبوس است، افزود: عموم مردم در کشور حدود ۶۰ درصد کالری دریافتی خود را از کربوهیدرات‌ها و متاسفانه از کربوهیدرات‌های ناسالم دریافت می‌کنیم که از غلات سبوس‌دار تامین نمی‌شوند. به همین دلیل نیز سیاست وزارت بهداشت آن است که بر سبوس‌دار کردن غلات به‌ویژه نان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در این باره افزود: متوسط میزان مصرف روزانه نان هر فرد در کشور در نقاط مختلف کشور بین ۲۸۰ تا ۳۳۰ گرم است و ما اگر بتوانیم حداقل ۵۰ درصد این نان‌ها را از غلات و آرد سبوس‌دار برای مردم فراهم کنیم، هم می‌تواند در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر موثر باشد و هم به واسطه فیبری که از طریق این غلات به بدن افراد می‌رسد در سلامت آنها نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه به برخی بیماری‌های غیرواگیر متاثر از تغذیه اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از بیماری‌های غیرواگیر همچون سرطان کولون و چاقی رشد روزافزونی دارند که یکی از دلایل بروز و افزایش آنها عدم مصرف فیبر کافی، عدم تحرک و سایر عادات غذایی نامناسب است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت طی دو سال اخیر توجه به مسئله «نان کامل» یا به عبارت بهتر نان سالم بوده است. یعنی هدف این است که آردی که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد از نوع سبوس‌دار باشد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود-پیام امروز

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *