سوله آکام فلز

کرونا در گلستان روی ریل سراشیبی/ قرمز از نقشه کرونایی گلستان محو شد

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از روند کاهشی شیوع کرونا در این استان خبر داد و گفت در حال حاضر ۱۱۲ بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان گفت: در حال حاضر ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته با هفت نفر کاهش همراه بوده است، همچنین از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند و ۱۶ بیمار کرونایی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

وی رنگ بندی کرونایی شهرهای مختلف گلستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، گمیشان، مینودشت، آق‌قلا، آزادشهر و رامیان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستان شهرستانی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در استان وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه شهرستانهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، یادآور شد: اگرچه شیوع کرونا روند کاهشی به خود گرفته است اما این به معنای پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و تزریق هر سه دوز واکسن کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته علی باقری، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان تاکنون ۵۱۹ هزار و ۳۵۳ دوز سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شده که براساس این آمار هنوز حدود نیمی از واجدان شرایط دوز سوم واکسن را تزریق نکردند.

همچنین از آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا تاکنون سه میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۹ دوز واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۲۲ دوز برای نوبت اول و یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۲۲ دوز مربوط به نوبت دوم بوده است.

تاکنون حدود ۹۴ درصد واجدان شرایط واکسیناسیون در استان گلستان نوبت اول و ۸۴/۴ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد-پیام امروز

سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی ابن موسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *