سوله آکام فلز

کیش می تواند به مرکز تحقیقات محیط زیست دریایی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در جریان بازدید از سایت تکثیر لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در جزیره کیش، اظهار داشت: گونه‌هایی که مختص این منطقه است از ذخایر ارزشمند منطقه هستند و زیستگاه‌های مرجانی با نزدیک به ۳۰ گونه دارای تنوع گونه‌ای مناسبی است و می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل جزیره کیش به مرکز تحقیقاتی محیط زیست دریایی مرکز خلیج فارس ایجاد کند.

وی در جریان این بازدید افزود: گونه لاک پشت پوزه عقابی در فهرست سرخ IUCN قرار دارد و هر ساله نزدیک به ۴۰ لانه در این منطقه برای تخم گذاری تشکیل می‌دهند که در هر لانه به صورت میانگین ۸۰ تخم گذاشته می‌شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم حفاظت از این گونه به عنوان یکی از گونه‌های مهم زیستگاه‌های آبی جنوب کشور، تاکید کرد: تخم گذاری این گونه از اواخر اسفند ماه شروع می‌شود و هر ساله نزدیکی به ۲ هزار لاک‌پشت وارد دریا می‌شوند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه این سایت از سال ۸۵ آغاز به کار کرده است، بیان داشت: اقدامات حفاظتی لازم از جمله خاموش کردن چراغ جاده منتهی به این منطقه و نگهبانی شبانه روز از این منطقه از جمله اقدامات مهم برای ارتقا سطح حفاظت از این منطقه در زمان تخم گذاری لاک پشت‌ها است.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران-پیام امروز

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *