سوله آکام فلز

۹ اپراتور برای توسعه فیبر نوری قرارداد بستند

۹ اپراتور برای توسعه فیبر نوری قرارداد بستند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از میان ۲۱ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، ۱۲ اپراتور اعلام آمادگی کرده و امروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری امضا می‌شود.

به گزارش ایسنا، صادق عباسی شاهکوه در مراسم تفاهم‌نامه توسعه دسترسی مبتنی‌بر فیبر نوری که امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و اطلاعات برگزار شد، بیان کرد: دسترسی ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری، برنامه دولت سیزدهم است و وظیفه آن بر عهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گذاشته شد. اولین کاری که باید برای دسترسی به این هدف انجام دهیم، تامین منابع است. اگرچه این پروژه را بخش خصوصی انجام می‌دهد، اما برای پروژه‌هایی که دیربازده هستند، دولت هم به سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: درحالی که سازمان تنظیم مقررات مصوب کرده بود ۵ درصد از درآمد اپراتورهای موبایل به توسعه فیبرنوری اختصاص یابد، دولت تصویب کرد که این مبلغ به ۸ درصد برسد، مشروط بر اینکه اپراتورها ظرف سه سال، این کار را به سرانجام برسانند. دولت از ۸ درصد درآمد اپراتورها که از درآمدهای اصلی دولت است، چشم‌پوشی کرده تا این مبلغ صرف توسعه فیبر نوری شود و البته هرکس برای این کار، اقدام کند، مبلغ را به آن اختصاص می‌دهیم.

ادامه دارد

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت-پیام امروز

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *