سوله آکام فلز

ادامه واکنش‌ها به یک جسارت/آخرین خبر درباره طرح صیانت/سفر فوادحسین به تهران

قانون جهش تولید مسکن/ سفر وزیر خارجه عراق به ایران/ روابط ایران و افغانستان/ طرح صیانت از فضای مجازی و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تکذیب شایعات مطرح پیرامون اقساط ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن درصدر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رد این شایعات تاکید کرد: قرار است بازپرداخت اقساط برای شروع کار زیر ۵ میلیون تومان باشد سپس به صورت پلکانی تا سقف حداکثر ۵ میلیون تومان افزایش یابد. از روز اولی که قانون جهش تولید مسکن را مطرح کردیم، بنا بر این بود که حداکثر اقساط ماهانه مردم بیش از ۴۰ درصد حقوق و درآمد فرد نباشد.

عصر امروز قرار است وزیر امور خارجه عراق و چند تن دیگر از مقامات ارشد این کشور به دعوت حسین امیر عبداللهیان عازم تهران شوند و درباره مسائل دو جانبه، اختلافات پیش آمده میان دو طرف و برخی موضوعات دیگر با مقامات کشورمان گفت و گو و تبادل نظر داشته باشند.

این نخستین سفر هیئتی از عراق به ایران بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اربیل است.

فواد حسین در جریان سفر خود به تهران،  با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

علی بهادری جهرمی با انتشار توییتی از رایگان شدن صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ خبرداد و نوشت:‌ این مصوبه می‌تواند در جذب و تشویق سفر گردشگران جام‌جهانی به ایران و رونق صنعت گردشگری در کشور نقش مؤثری داشته باشد.

تحولات مربوط به ایجاد اختلاف در روابط میان ایران و افغانستان و انتشار کیلیپ هایی در فضای مجازی در همین رابطه از دیگر موضوعات مهم و پرمخاطب این روزهاست.

در همین زمینه سخنگوی دولت با انتشار مطلبی دیگر در حساب کاربری خود در توییتر تاکید کرد: ‏سابقه تمدنی و فرهنگی مشترک ایران و ‎افغانستان، یکی شدن خونها در برابر تجاوز و اشغالگری در میادینی همچون دفاع مقدس و دفاع از حرم و سالها همزیستی محبت آمیز مردم ایران با مهاجران افغانستانی، سد محکمی در برابر توطئه های تفرقه آمیز علیه دو ملت است.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه در تحلیلی درباره این تحولات نیز از رد پای نظام سلطه در ایجاد اختلاف میان ایران و افغانستان می گوید و معتقد است که نظام سلطه از تمام توانمندی‌های اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای خود برای ایجاد اختلاف و دوگانگی بین ایران و افغانستان استفاده می کند،چرا که یکی از سیاست های نظام سلطه ایجاد اختلاف میان قومیت ها و حکومت هاست که طی این سال‌ها بسیار هم در این زمینه تلاش کرده‌اند.

امروز همچنین در حمایت از همبستگی ملت‌های ایران و افغانستان، تجمع بزرگ مردمی در اعتراض به حمله اخیر تعدادی به سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات با شعارهای «نه به فتنه‌گران»، «افغانستانی و ایرانی اتحاد اتحاد» و «ما باهم برادریم» با حضور تعدادی از مردم افغانستان در کابل برگزار شد.

این تجمع از سوی برخی احزاب سیاسی وتشکل‌های مردمی و با حضور جمعی ازشهروندان کابل برگزار گردید و با قرائت بیانیه و گل باران سفارت خاتمه یافت.

رؤسای اتاق‌ تجارت و صنایع هرات و فراه، معاون اتحادیه صرافان و شماری از اتحادیه‌های خصوصی هرات هم در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این ولایت بابت حمله آشوبگران به کنسولگری ایران در هرات از وی دلجویی کردند.

در این دیدار که در محل کنسولگری ایران در هرات برگزار شد، یونس قاضی‌زاده رئیس اتاق‌های تجارت هرات گفت: اعتراضی که در مقابل این کنسولگری صورت گرفت، کار مردم این ولایت نبوده است و آنان نماینده مردم هرات نیستند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دست‌های ناپاکی قصد ایجاد فتنه بین ملت ایران و افغانستان را دارند

دست‌هایی در کار است تا بین مردم ایران و افغانستان دشمنی ایجاد کنند

***

رای استمزاجی مجلس در جلسه غیرعلنی دیروز برای بازگشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به صحن مجلس موضوع گفت و گوی ایسنا با یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بود.

جلال رشیدی کوچی تاکید کرد: فرآیند گذشته در بررسی طرح صیانت تکرار نخواهد شد و اگر کمیسیون جدیدی نیز شکل بگیرد صرفا برای جمع بندی نهایی گزارش طرح و آماده سازی آن برای ارائه به صحن مجلس است.

گزارش پایگاه اینترسپت درباره بازجویی ماموران مرزی آمریکا از ایرانی‌تبارها درباره خدمت نظام وظیفه‌شان از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

بر اساس این گزارش تاکنون به این دلیل از ورود ده‌ها تن به ایالات متحده جلوگیری شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود-پیام امروز

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *