سوله آکام فلز

افزایش آمار فوتی‌های روزانه در موج گرمای اخیر انگلیس

داده‌های رسمی نشان می دهد: در طول موج گرمای ماه گذشته در انگلیس و ولز هر روز ۱۲ درصد بیشتر از حد معمول جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، تحلیل‌های انجام شده نشان می دهد: آمار مرگ و میر روزانه ناشی از عوامل مختلف در طول موج گرما ماه گذشته در انگلیس و ولز افزایش یافته است.

داده‌های اداره ملی آمار نشان داد که در ماه جولای به طور میانگین ​​روزانه ۱۱۴۹ نفر در انگلیس و ۷۴ نفر در ولز جان خود را از دست داده‌اند. اما در روزهایی که دمای هوا افزایش داشته، این میزان به ترتیب به ۱۲۲۴ و ۸۳ مورد فوتی در روز افزایش یافته است. این نشان دهنده افزایش ۶.۵ درصدی و ۱۲.۳ درصدی مرگ و میر روزانه در ولز و انگلیس در مقایسه با روزهای بدون موج گرماست.

اداره ملی آمار اعلام کرد: برای درک روندها و بررسی بیشتر مرگ و میرها تحقیقات بیشتری لازم است.

اما این موضوع مشخص است که موج گرما خطر مرگ را برای افرادی که بیماری و اختلال گردش خون، ریوی یا قلبی دارند، افزایش می دهد زیرا بدن این افراد برای خنک ماندن با چالش بیشتری مواجه است. همچنین افراد مسن به طور کلی در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

روزهای گرم طاقت فرسا بین ۱۰ تا ۲۵ جولای و مجدد در ۳۰ تا ۳۱ جولای ثبت شد که شامل ثبت رکورد دمایی ۴۰.۳ درجه سانتیگراد در لینکلن شایر در ۱۹ جولای است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، همچنین مشخص شد که مرگ و میر ناشی از کووید در روزهای موج گرما افزایش یافته و میزان آن در این روزها ۳۰ درصد بیشتر بوده است. در انگلیس مرگ و میر ناشی از کووید در طول موج گرما به ۶۰ نفر در روز افزایش یافته که در دیگر روزهای ماه ۴۶ مورد بوده است. همچنین در ولز الگوی مشابهی مشاهده شد که در آن مرگ و میر ناشی از ویروس از سه مورد در روز به چهار مورد در طول موج گرما افزایش یافت.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران -پیام امروز

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *