سوله آکام فلز

انسان‌ها در بالاترین درجه به مرتبه رحیم بودن خدا می‌رسند

یک استاد حوزه گفت: رحمت مرتبه همگانی و رحیم ‌بودن نگاه و بخشش ویژه خدا است، این رحیم بودن منت دارد، خداوند وقتی برای انسان‌ها هوا، آب و غذا قرار داد یک نعمت عام‌ برای استفاده همه است اما وقتی پیامبر خدا(ص) را برای هدایت انسان انتخاب می کند این یک نعمت خاص است زیرا برای تربیت انسان‌ها در اختیار آنها قرار داده شده است.

به گزارش ایسنا، در دعای روز بیستم و نهم ماه مبارک رمضان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهُمَّ غَشِّنی فیهِ بِالرَّحْمَةِ، وَارْزُقْنی فیهِ التَّوْفیقَ وَالْعِصْمَةَ، وَطَهِّرْ قَلْبی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ، یا رَحیماً بِعِبادِهِ الْمُؤْمِنینَ»

«خدایا در این ماه مرا به لطف و رحمتت داخل کن و توفیق عمل و دوری از گناه را روزیم گردان و دلم را از سیاهی‌های تهمت پاک گردان، ای مهربان بر بندگان با ایمان»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح کلمه «غَشِّنی» می‌گوید: این کلمه بسیار کم ‌در دعاها استفاده شده است. در  دعای این روز از خداوند متعال می‌خواهیم ‌که ما را در رحمت خودش غرق کند، البته غرق شدن‌ نه به معنای از بین رفتن ‌باشد بلکه ما می‌خواهیم ‌که خداوند ما را در رحمت خودش غوطه‌ور کند.

وی در ادامه در شرح عبارت «یا رَحیماً بِعِبادِهِ الْمُؤْمِنینَ» گفت: خداوند یک رحمت عام دارد که شامل همه موجودات اعم از انسان‌ها، حیوانات و نباتات می‌شود. این نعمت‌ها و بهره‌مندی‌ها همان رحمت عام است که شامل همه موجودات می‌شود. بنابراین در مورد این نعمت خداوند منتی بر سر کسی نیست، اما رحیمیت بخشش خاص است که فقط به عده‌ای به خصوص در رتبه‌های بالا داده می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آموزش داستان‌های قرآنی و اخلاقی به کودکان با ساختار نمایشی در فصل جدید «منم بچه مسلمان»-پیام امروز

«منم بچه مسلمان» از تولیدات شبکه قرآن و معارف سیما با ساختاری نمایشی در مکان‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *