سوله آکام فلز

باید در دریای سرخ و مدیترانه که منطقه‌ای استراتژیک است حضور داشته باشیم

سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی روز چهارشنبه در همایش روایت پیشرفت ۴۰ سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ما با عقلانیت و علم جنگ را پیش بردیم. از شورای عالی سپاه که ۱۲ نفر بودند ۹ نفر آن‌ها روحانی بودند و مابقی نیز از دانشگاهیان بودند. اکثر فرماندهان جنگ یا دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه بودند.

وی افزود: تفاوت ما با دشمنان این بود که از نظر تفکر و علم و عقلانیت و معنویت بر دشمن غلبه داشتیم. البته عامل دیگری هم وجود داشت که آن روحیه جهادی و شجاعت مثال زدنی بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: مردمی بودن سپاه نیز یکی دیگر از عوامل پیشرفت سپاه بود. سپاه منشأ و ریشه خود را مردم می‌داند، خیلی از قدیمی‌های سپاه با مردم نشست و برخاست می‌کنند و هیچ اعتنایی به درجه‌های نظامی نمی‌کنند.

سرلشکر رحیم‌صفوی عنوان کرد: خدا می‌داند بعد از شکست حصر آبادان من همه فرماندهان را در هتل آبادان جمع کردم و گفتم ما باید دانشگاه داشته باشیم و دافوس داشته باشیم، زیرا این جنگ به طول می‌انجامد. ما هم فکر می‌کردیم و اقدام می‌کردیم و هم آینده را می‌دیدیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این دانشگاه سه ماموریت اصلی دارد. اولین ماموریت مربوط به درون سپاه است و آن تربیت کادر مومن و متخصص است به خصوص اساتید، زیرا دانشگاه با استاد شناخته می‌شود.

سرلشکر رحیم‌صفوی تصریح کرد: موضوع دوم این است که دانشگاه امام حسین باید مشکلات کشور را مرتفع کند و در پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که کار‌های بزرگی انجام می‌دهد مشارکت کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در طول دوره زعامت خود جبهه مقاومت را تقویت کرد و در این زمینه شهید حاج قاسم سلیمانی خوش درخشید. امروز شاهدیم که یمنی‌ها آمریکا و انگلیس را به خواری و ذلتی کشانده اند؛ که سومین وظیفه دانشگاه امام حسین در این حوزه تعریف می‌شود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: نقطه استراتژیک دریای سرخ و دریای مدیترانه است و نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اصلاح طرح سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس-پیام امروز

۰۹:۳۰ – ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰ – ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *