سوله آکام فلز

برای بیماران قبل از پزشک بودن، شنونده خوبی باشیم

معاون درمان بیمارستان محک، علاقه را شرط اصلی روی آوردن به رشته پزشکی دانست و گفت: توصیه من به افرادی که می‌خواهند پزشک شوند، این است که در وهله اول به این حرفه علاقه داشته و در مرحله دوم سختی‌ها و تنش‌های این حرفه را در نظر بگیرند و اصطلاحا برای ورود به این رشته و برخورد با چالش‌هایی که در مسیر با آن مواجه هستند، کفش آهنین به پا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا دانشگری – معاون درمان مدیرعامل در بیمارستان محک با بیان آنکه برای تغییر کردن و یادگیری، باید گوش کردن را آموخت گفت: با اهمیت‌ترین موضوعی که باید همه پزشکان در دوران طبابت، مدنظر قرار دهند، این است که اول از همه شنونده خوبی باشند و بتوانند به سخنان بیمار و خانواده او تمام و کمال گوش بسپرند؛ شنونده خوب بودن نه تنها می‌تواند در تشخیص زودهنگام بیماری مؤثر باشد، بلکه در روند درمان، زمان بهبودی و قطع درمان نیز بسیار تأثیرگذار است. پزشکان در مواجهه با بیمار باید ۹۰ درصد شنونده و ۱۰ درصد گوینده باشند.

دانشگری ادامه داد: در بیمارستان محک ضمن رعایت این اصل، برای والدین این کودکان بیمار که در شرایط سخت بیماری فرزند قرار دارند، شرایطی را فراهم کرده تا شریک دردها و گوش شنوای ایشان باشند، در این راستا کارشناسان روانشناسی برای پاسخگویی به نیاز این خانواده‌ها حضور دارند و برحسب وظیفه دفتر پیگیری امور بیماران و دفتر گیرنده امور خدمت را راه‌اندازی کرده تا با محک در ارتباط باشند.

معاون درمان بیمارستان محک در ادامه با اشاره به آنکه تیم پزشکی محک، نهایت تلاش خود را برای کاهش درد کودکان و ارائه شایسته‌ترین خدمات به آنها به کار می‌گیرد گفت: در حال حاضر جهت درمان بهتر کودکان، به‌روز شدن پروتکل‌های درمانی در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا جلسات مشترک هفتگی با اساتید برجسته بیمارستان‌های مطرح دنیا چون SickKids برگزار می‌شود. همچنین برگزاری کنگره‌های بین‌المللی به منظور بروزرسانی و تبادل دانش و تخصص پزشکان محک با متخصصان ملی و بین‌المللی در دستور کار محک است.

دانشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، سخت‌ترین لحظه، در زندگی کاری یک پزشک آنکولوژیست کودک را عدم پاسخ به درمان دانست و گفت: کودکان فرشتگان خداوند هستند که درد گریبان‌گیرشان شده، جسم لطیف این کودکان نسبت به بزرگسالان حساسیت‌ بیشتری دارد. پزشکان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آنها به سلامتی برسند اما گاهی یک کودک به درمان پاسخ نمی‌دهد و فوت می‌کند؛ البته در مقابل کودکانی که بهبود می‌یابند دلیلی بر تجدید قوای پزشک برای ادامه فعالیت در این حرفه است.

دانشگری علاقه را شرط اصلی روی آوردن به رشته پزشکی مطرح کرد و گفت: توصیه من به افرادی که می‌خواهند پزشک شوند، این است که در وهله اول به این حرفه علاقه داشته و در مرحله دوم سختی‌ها و تنش‌های این حرفه را در نظر بگیرند و اصطلاحا برای ورود به این رشته و برخورد با چالش‌هایی که در مسیر با آن مواجه هستند، کفش آهنین به پا کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی محک، معاون درمان محک در پایان ضمن تبریک روز پزشک به همه پزشکانی که برای رساندن بیماران به سلامتی تمام تلاش خود را به کار می‌برند، گفت: من گمان می‌کنم پزشک عاشق باید در لحظه زندگی کند، زیبایی در لحظه زیستن و رویش امید و لبخند در بیمار را بشناسد. بسیار معتقدم که شناخت و درک همین جاذبه‌ها و زیبایی‌هاست که پزشک را در برداشتن قدم‌هایش مصمم‌تر و استوارتر می‌سازد. پرفسور پروانه وثوق الگوی پزشکان آنکولوژیست در این مسیر است و باور دارم با پیروی از منش، دانش و تخصص ایشان می‌توانیم روزهای خوبی را برای کودکان مبتلا به سرطان رقم بزنیم تا کیفیت زندگی آنها در دوران درمان حفظ شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی-پیام امروز

موضوع مرگ نیکا شاکرمی یکی از رویداد‌های سال ۱۴۰۱ بود که تاکنون بار‌ها دستمایه ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *