سوله آکام فلز

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

ایسنا/گلستان در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در زندان گرگان که با حضور اولیای دم یکی از مقتولین و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یک محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی خود را رقم زد که پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای رهایی این محکوم به قصاص از چوبه دار پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند، افزود: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی(ع) و شب های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص  با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

آسیابی به اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران  ۱۵۴ بدهکار که در آستانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این نشست گفت: تلاش همکاران ما در جلب رضایت اولیای دم در پرونده هایی است که محکومان ناخواسته و اتفاقی مرتکب قتل شده اند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر-پیام امروز

سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، در خصوص اجرای طرح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *