سوله آکام فلز

سومین تقابل یووه و اینتر در فینال جام حذفی

اینتر و یوونتوس برای سومین‌بار در فینال کوپا ایتالیا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوتبال ایتالیا، دو تیم یوونتوس و اینتر برای کسب اولین قهرمانی در این فصل برابر هم به میدان خواهند رفت تا تیم قهرمان جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا مشخص شود.  با وجود این که اینتر و یوونتوس از یک شهر نیستند بازی دو تیم به داربی معروف است. جیانی برراف، روزنامه‌نگار معروف در سال ۱۹۶۷ از این بازی به عنوان داربی نام برد.

این سومین باری است که اینتر و یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا به مصاف هم می‌روند، بانوی پیر در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ قهرمان شد و توانست اینتر را در دیدار نهایی شکست دهد. دیدار سوم دو تیم در فینال جام حذفی در ورزشگاه المپیکو شهر رم برگزار می‌شود. 

از این بازی به داربی ایتالیا یاد می‌شود ولی این دو تیم تاکنون در تاریخ تنها ۲ بار به دیدار نهایی جام حذفی رسیدند و برابر هم به میدان رفتند. آخرین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی ۵۷ سال قبل بوده است جایی که پیروزی ۱-۰ بانوی پیر در ۲۹ آگوست ۱۹۶۵ با گل جامپائولو منیچلی قهرمانی تورینی‌ها را قطعی کرد. 

دیدار اول دو تیم نیز در سن سیرو برگزار شد که یوونتوس ۴ بر یک به برتری رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

دو تیم برای نخستین‌بار در سال ۱۹۰۹ در لیگ برابر هم قرار گرفتند. این بازی چهاردهم نوامبر برگزار شد که بیانکونری‌ها در خانه ۲ بر صفر پیروز شدند. نخستین برد نراتزوری‌ها تنها دو هفته بعد رقم خورد و این تیم با گل اسکار انگلر یک بر صفر پیروز شد.

بعد از رسوایی سال ۲۰۰۶ که باعث شد یوونتوس به دسته دوم سقوط کند و قهرمانی این تیم به اینتر برسد تنش میان دو تیم بیش‌تر از قبل شد. در رسوایی کالچوپولی تیم‌های زیادی در یک اقدام عجیب با خریدن داورها و کمک‌داورها نتایج بازی‌ها را به نفع تیم خود رقم می‌زدند که با بررسی‌های صورت‌ گرفته، مدیران تیم‌های یوونتوس، میلان و فیورنتینا عاملان اصلی این ماجرا شناخته شدند.

اینتر اکنون در رده دوم جدول رده‌بندی نیز قرار دارد و شانس قهرمانی دارد ولی یوونتوس تنها سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد-پیام امروز

 علیرضا بیرانوند که اواخر اسفند سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دچار مصدومیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *