سوله آکام فلز

صادقی: پروسه انتخاب داوران برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سمینار آنتالیا مشخص می‌شود

نیما صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه پروسه گزینش داوران المپیکی از چه زمانی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: هفته گذشته همراه با لیست داوران بین‌المللی اتحادیه جهانی، متنی با این مضمون هم منتشر شد که به زودی روند گزینش داوران برای المپیک ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی به همراه ۴ داور S1 ایران در سمینار داوران المپیکی تاکید کرد: ما به عنوان داور درجه S1 از ۱۸ژانویه در آنتالیا حضور خواهیم داشت اما مدرسان اتحادیه جهانی که محمد مصلایی‌پور هم جزو آنهاست، از ۱۶ ژانویه تشکیل جلسه خواهند داد و به احتمال فراوان در خصوص پروسه گزینش داوران المپیک ۲۰۲۴ در این نشست تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

 

این داور S1 کشتی ایران که تجربه سوت زدن در المپیک جوانان را دارد، گفت: فکر می‌کنم طبق روال گذشته، اولین مرحله گزینشی برای داوران مسابقات قاره‌ای باشد. درواقع گزینش داوران زودتر از کشتی‌گیران شروع می‌شود و رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ نقطه شروع آن است. بعد از آن اتحادیه جهانی دوباره مثل پارسال داوران المپیکی را در مسابقات جهانی رده‌های سنی مختلف تقسیم کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار خواهد داد. در مراحل بعدی هم قضاوت داوران در دو رقابت گزینشی قاره‌ای و جهانی که در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، ملاک تصمیم‌گیری است که فکر می‌کنم حضور کل داوران المپیکی در این دو مسابقه گزینشی الزامی است. حالا اگر تغییری در این روال باشد، احتمالا در آنتالیا و در جلسه مدرسان مشخص خواهد شد.

صادقی درباره اینکه آیا با عضویت محمد مصلایی‌پور در کمیسیون داوران UWW و همچنین مدرسی‌اش، این احتمال وجود خواهد داشت که در المپیک پاریس شاهد حضور دو نماینده داوری از ایران باشیم، تصریح کرد: فکر می‌کنم باتوجه به اینکه حضور مصلایی‌پور در المپیک قطعی است، ما شانس دیگری هم برای قضاوت یک داور درجه S1 در المپیک داشته باشیم و در این المپیک شاهد قضاوت دو داور باشیم.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تیم ملی فوتبال بانوان به مصاف بلاروس می‌رود-پیام امروز

 تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در پنجره بازی‌های ملی (فیفا دی) در خردادماه ۱۴۰۳ دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *