سوله آکام فلز
متخصص ایمپلنت دندان
متخصص ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت چه تفاوتی با یک دندانپزشک عمومی دارد؟

هنگامی که زمان معاینه دوره ای دندان شما فرا می رسد یا اگر شروع به تجربه دندان درد می کنید، احتمالا اولین فردی که با آن تماس می گیرید یا مراجعه میکنید دندانپزشک عمومی است. اما اگر نیاز به نصب چیزی مانند ایمپلنت در دهان خود دارید، ممکن است به تماس یک متخصص ایمپلنت نیاز داشته باشید. متخصص دندانپزشکی که می تواند جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهد، ایمپلنتولوژیست شناخته می شود. در مورد کارهایی که یک ایمپلنتولوژیست دهان انجام می دهد و چگونه می توانید یک ایمپلنتولوژیست مناسب برای دندان های خود را پیدا کنید، بیشتر بدانید.

چرا به متخصص ایمپلنت نیاز دارید؟

جراحی ایمپلنت دندان شامل جایگزینی ریشه دندان با پایه های فلزی و پیچ مانند و جایگزینی دندان های از دست رفته با دندان های مصنوعی است. این دندان های جدید بسیار شبیه دندان های واقعی هستند. از آنجایی که آنها با جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرند، تیتانیوم موجود در ایمپلنت ها با استخوان فک شما ترکیب می شود. این بدان معنی است که ایمپلنت های شما مانند پل های ثابت نمی لغزند، صدا ایجاد نمی کنند یا باعث آسیب استخوانی نمی شوند.

نحوه انجام جراحی به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین یک متخصص ایمپلنت دندان بهترین فرد برای انجام این نوع عمل است.

چگونه ایمپلنتولوژیست دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت مناسب را پیدا کنید؟

فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت های دندانی می تواند شامل متخصصان زیادی از جمله پریودنتیست، جراح دهان و فک و صورت، متخصص پروتز و گاهی اوقات متخصص گوش و حلق و بینی باشد.

ایمپلنت‌های دندانی با بافت‌های لثه و استخوان زیرین شما ارتباط نزدیکی دارند، بنابراین پریودنتیست‌ها یک انتخاب عالی برای کمک به شما برای نصب ایمپلنت هستند. شایان ذکر است که هم پریودنتیست ها و هم جراحان فک و صورت آموزش های تخصصی در زمینه جراحی ایمپلنت دارند.

نحوه انتخاب یک متخصص در کاشت دندان

در اکثر ایالت های ایالات متحده، هر دندانپزشکی از نظر قانونی مجاز به انجام اکثر انواع جراحی های دندانی است (در نهایت، “DDS” پس از نام دندانپزشک مخفف “دکتر جراحی دندان” است). با وجود این، بسیاری از دندانپزشکان عمومی و خانواده، بیمارانی را که نیاز به ایمپلنت دندانی دارند، به پریودنتیست ها یا جراحان دندان معرفی می کنند.

متخصص ایمپلنت
                                                      بهترین متخصص ایمپلنت دندان

 

در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام جستجوی متخصص ایمپلنت دندان در نظر بگیرید:

۱) آموزش تخصصی
در حال حاضر چیزی به نام متخصص ایمپلنت دندان وجود ندارد زیرا این رشته خاص به عنوان یک تخصص دندانپزشکی تعیین نشده است. با این حال، دندانپزشکانی وجود دارند که مقدار قابل توجهی از زمان، پول و انرژی خود را صرف کسب آموزش مناسب و سایر مدارک مرتبط مرتبط با ایمپلنتولوژی دندان کرده اند.

در حالت ایده‌آل، دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید باید آموزش تکمیلی در زمینه درمان ایمپلنت دندانی داشته باشد که می‌تواند یک دوره یک ساله، دیپلم یا کارشناسی ارشد باشد.

اما نباید به همین جا ختم شود: ضروری است که دندانپزشکی که انتخاب می کنید تحت آموزش مداوم قرار گیرد تا از آخرین روندها و تکنیک ها در این زیر شاخه خاص از دندانپزشکی مطلع شود. وقتی صحبت از روش‌ها، طرح‌ها و مواد مختلف کاشت به میان می‌آید، پیشرفت‌های فنی سریعی وجود دارد. متخصص ایمپلنت دندان مناسب کسی است که تلاش می کند تا با چنین تغییراتی هماهنگ باشد.

بهتر است در مورد سابقه دندانپزشکان مختلف در انجام ایمپلنت دندان تحقیق کنید. بیوگرافی آنها را در وب سایت آنها بررسی کنید، که اغلب سوابق تحصیلی آنها (از جمله آموزش تخصصی در کاشت دندان)، سازمان های حرفه ای که به آنها تعلق دارند و سایر اطلاعات مهم را نشان می دهد.

همچنین ممکن است چنین جزئیاتی را در صفحه شخصی لینکدین و/یا صفحات رسانه های اجتماعی کلینیک آنها (مانند فیس بوک و اینستاگرام) بیابید. اگر هنوز نمی توانید چنین اطلاعاتی را به صورت آنلاین پیدا کنید، برای یافتن پاسخ های مورد نیاز خود مستقیماً با کلینیک آنها تماس بگیرید یا ایمیل بزنید.

۲) تجربه گسترده در کاشت دندان
همانطور که افراد از انجام جراحی مغز توسط پزشک عمومی احساس راحتی نمی کنند، افراد نیز باید از انجام ایمپلنت توسط دندانپزشک عمومی با سابقه ناکافی ایمپلنت دندان خودداری کنند.

در حالی که ما تصدیق می کنیم که آموزش کاملا ضروری است، به سادگی هیچ جایگزینی برای تجربه عملی وجود ندارد. بنابراین، علاوه بر داشتن دانش کافی و آموزش صحیح در مورد ایمپلنتولوژی، برای یک متخصص دندانپزشکی بسیار مهم است که حداقل سه تا پنج سال تجربه در کاشت دندان داشته باشد.

پیدا کردن یک متخصص پروتزهای دندانی می تواند نقطه شروع خوبی در جستجوی شما برای یک متخصص ایمپلنت دندان باشد. پروتزهای باتجربه صدها مورد را در طول حرفه خود رسیدگی کرده اند. این به شما آرامش می دهد، زیرا آنها دقیقاً می دانند که برای اطمینان از ایمن و موفقیت آمیز بودن جراحی شما باید چه کاری انجام دهند.

داشتن سال‌ها تجربه به عنوان متخصص ایمپلنت، دندانپزشک را قادر می‌سازد تا در رسیدگی به انواع درمان‌ها و موارد بیمار ماهر شود و در عین حال اطمینان حاصل کند که این روش تا حد امکان روان و بدون استرس برای بیمار پیش می‌رود.

تعداد سال هایی که دندانپزشک کاشت دندان انجام می دهد بسیار مهم است زیرا منحنی یادگیری برای این تخصص خاص بسیار شیب دار است. هر فردی کیس دندان منحصر به فرد خود را دارد و سالها تجربه عملی لازم است تا دندانپزشک واقعاً در این زیر شاخه متخصص شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، وسعت دانش متخصص ایمپلنت آینده شما در مورد انواع مختلف ایمپلنت است. دندانپزشکان زیادی وجود دارند که فقط در مورد یک سیستم ایمپلنت آموزش دیده اند که دانش آنها و انتخاب هایی را که به بیماران خود ارائه می دهند محدود می کند. بهتر است به دنبال متخصص دندانپزشکی ایمپلنت باشید که طیف وسیعی از درمان ها را انجام داده است.

۳) فلسفه معقول در ارائه مراقبت های دندانی
هر چقدر هم که شگفت انگیز باشد، ایمپلنت دندان راه حلی برای مشکلات سلامت دهان نیست و برای هر بیمار توصیه نمی شود. به این ترتیب، متخصص ایمپلنت دندانی مناسب بیش از حد مشتاق نیست که توصیه کند فورا ایمپلنت را انجام دهید.

علیرغم اینکه ایمپلنت دندان اغلب به عنوان بهترین راه حل طولانی مدت برای ترمیم دندان در نظر گرفته می شود، این روش مطمئناً با خطرات خاصی همراه است.

یک متخصص واقعی ایمپلنت دندان به جای اینکه به طور خودکار جراحی ایمپلنت را توصیه کند، زمانی را صرف بررسی دقیق و بررسی همه گزینه‌ها با هر بیمار در مورد روش‌های ترمیم دندان‌های خود می‌کند. او شما را در انتخاب بهترین درمانی که می توانید دریافت کنید، بسته به نیازهای دندانی منحصر به فرد، سلامت دهان، ترجیحات شخصی، بودجه و سایر عوامل راهنمایی می کند.

۴) سابقه خوب و نظرات مثبت فراوان
خواندن نتایج و توصیفات گذشته می تواند در انتخاب متخصص ایمپلنت دندانی مناسب بسیار مفید باشد. بهترین متخصصان شواهد زیادی از موفقیت های گذشته خود خواهند داشت که می تواند در قالب عکس های قبل و بعد و همچنین مستندات بیمارانشان باشد. آنها را در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی آنها جستجو کنید یا اگر نمی توانید آنها را به صورت آنلاین پیدا کنید به کلینیک آنها مراجعه کنید.

همچنین، نظرات بیماران خود را به صورت آنلاین جستجو کنید تا از کیفیت درمان و مراقبت آنها مطلع شوید. بدیهی است که داشتن نظرات منفی زیاد یک پرچم قرمز است، اما رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های آنلاین به‌طور باورنکردنی بی‌نقص هستند – به‌ویژه اگر آن‌ها در سایت خودشان یا صفحات رسانه‌های اجتماعی پست شده باشند، و همچنین سایر صفحات آنلاین که هر کسی می‌تواند به راحتی یک جعلی ارسال کند. مرور.

هیچ کس کامل نیست، بنابراین یافتن نظرات مثبت و همچنین (امیدوارم تعداد کمی) از یک متخصص ایمپلنت دندان به جای نظرات مثبت، واقع بینانه تر است. فقط به نسبت بررسی های خوب به بد توجه کنید و به آنچه اکثر بیماران می گویند که دندانپزشک فوق العاده خوب انجام می دهد توجه کنید.

در نهایت، جستجوی بررسی بیمارانی که درمان مشابهی را دریافت کرده‌اند، یا بیمارانی که به داشتن سابقه دندانی یا مورد مشابه شما اشاره کرده‌اند، می‌تواند برای شما مفید باشد.

۵) موقعیت مکانی مناسب و فضای آرامش بخش
گرفتن ایمپلنت دندان معمولاً مستلزم مراجعه چندگانه به متخصص ایمپلنت شما است. این بازدیدها شامل مشاوره اولیه، جراحی، طراحی و قرار دادن ترمیم نهایی ایمپلنت شما و پیگیری های متعدد است. بنابراین، ایده خوبی است که دندانپزشکی را انتخاب کنید که کلینیک آن در مکانی امن و راحت باشد.

به یاد داشته باشید که ایمپلنت شامل جراحی است، بنابراین مهم است که آن را در مکانی انجام دهید که برای شما آرام و آرام باشد. این به کاهش اضطراب و استرس شما در کل فرآیند کمک می کند.

۶) هزینه مناسب و گزینه های پرداخت انعطاف پذیر
شکی نیست که ایمپلنت های دندانی عالی هستند – اما آنها نیز ارزان نیستند. به طور طبیعی، آنها نسبت به سایر کارهای دندانپزشکی مانند دندان مصنوعی هزینه بیشتری دارند، اما به خاطر داشته باشید که احتمالاً آنچه را که برای آن هزینه می کنید، دریافت خواهید کرد.

مانند بسیاری از چیزهای مهم دیگر، وقتی نوبت به کاشت ایمپلنت دندان می‌رسد، «ارزان‌تر» به معنای «بهتر» نیست – و برعکس، «فوق العاده گران‌تر» با «بهترین» هم برابری نمی‌کند. متخصصان ایمپلنت دندان با کالیبر بالا و کلینیک های آنها معمولاً قادر به ارائه نرخ های رقابتی و طرح های پرداخت انعطاف پذیر به بیمارانی هستند که نیاز به ایمپلنت دارند. آن‌ها می‌توانند رقم خوبی برای پارکینگ (اگر نه کل هزینه‌های واقعی) برای ایمپلنت دندان شما ارائه دهند و گزینه‌های پرداخت متعددی را امکان‌پذیر کنند.

آنها بیمه دندانپزشکی شما را در صورت داشتن بیمه نامه مورد احترام قرار می دهند. (به خاطر داشته باشید که اکثر بیمه نامه های دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی را پوشش نمی دهند، اما برخی از بیمه گذاران ممکن است ۵۰ درصد از این روش را تا سقف قابل اجرا شما انجام دهند.)

متخصص ایمپلنت دندان مناسب می تواند یک برنامه درمانی معقول و برنامه هزینه ای را برای شما فراهم کند تا به شما کمک کند ایمپلنت مورد نیاز خود را دریافت کنید، مانند تقسیم کل هزینه به پرداخت های ماهانه برای بهبود بودجه شما.

به عنوان آخرین نکته در مورد هزینه ها، مهم است که از قضاوت دندانپزشکان تنها بر اساس نرخ آنها خودداری کنید. بلکه بر اساس معیارهای بسیار دیگری که در این مقاله و مطلبی که در سایت دکتر علی سجودی به نشانی اینترنتی https://drsojodi.com/professional-implantologist-in-tehran به آنها اشاره شده، دندانپزشک را انتخاب کنید.

بنابراین آیا ایمپلنت برای من مناسب است؟

اگر نیاز به جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته دارید، ایمپلنت های دندانی می توانند برای شما مناسب باشند. اما ابتدا، یک متخصص ایمپلنتولوژیست باید ارزیابی کند که آیا بافت های دهانی سالم، استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت ها در جای خود و استخوان فکی که به رشد کامل رسیده است یا خیر. این عوامل به تعیین اینکه آیا دهان شما می تواند ایمپلنت ها را تحمل کند یا خیر کمک می کند.

همچنین باید چندین ماه به این فرآیند اختصاص دهید و به طور مداوم بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. این برای این است که دهان شما به درستی بهبود یابد و شکست ایمپلنت را تجربه نکنید.

یک ایمپلنتولوژیست خوب شما را در طول این فرآیند راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا از موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت اطمینان حاصل کنید. اگر به فکر کاشت ایمپلنت هستید، اولین قدم این است که با دندانپزشک مشورت کنید. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا متخصص ایمپلنتولوژیست مناسب را پیدا کنید و شما را در رسیدن به لبخند کاملی که همیشه می خواستید راهنمایی کند.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خدمات کفسابی در تبریز

خدمات کفسابی در تبریز: جلا و درخشش دوباره به کفپوش‌های شما

تبریز، شهر اولین‌ها و مهد تمدن، با قدمتی دیرینه و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *