سوله آکام فلز

پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن تشییع شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری پیام امروز،‌ مراسم بدرقه پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان از محل دانشکده ادبیات تا دانشکده حقوق دانشگاه تهران، دانشگاهی با حضور چهره‌هایی چون  علی لاریجانی، روح‌الله هادی، عبدالرضا سیف، مصطفی ملکیان، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، محمد مقیمی، محمود اسعدی، امید مجد، علیرضا حاجیان‌نژاد و مصطفی موسوی‌راد، محمدجواد حق‌شناس، مرتضی کارگر، امیرحسین علم‌الهدی، نیکنام حسینی‌پور، و…  به همراه جمعی دیگر از اهل فرهنگ، هنر و استادان دانشگاه و دانشجویان حضور داشتند.برگزار شد.

محمدجواد حق‌شناس وکیل خانواده اسلامی ندوشن در این مراسم در سخنانی گفت:‌ باتوجه به اینکه قرار است در مجموعه موسسه اطلاعات بر پیکر استاد نماز خوانده و مراسم بزرگداشت برگزار شود، ما بیش از این نمی‌توانیم در خدمت عزیزان باشیم. 

وی ادامه داد: استاد در وصیت خود اعلام کردند که پیکر ایشان در دانشگاه تهران تشییع و سپس به نیشابور برده و به خاک سپرده شود. استاد ندوشن در بخش دیگری از وصیت مطرح کرده که آنچه از من باقی می‌ماند کتاب‌های من است که امتیاز چاپ کتاب‌ها به نهاد فردوسی واگذار و عواید آن به عنوان حق تالیف برای گل‌کاری آرامگاه فردوسی و جاده توس به مشهد صرف شود. استاد همچنین در وصیت خود نوشته است از خانواده، دوستان و خوانندگانم خداحافظی می‌کنم و برای گور من علاوه بر اسم، تاریخ تولد و مرگ، این بیت حافظ هم نوشته شود: اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن/ شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند»

در پایان پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن از مقابل دانشکده ادبیات به سمت دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشییع و سپس به سمت موسسه اطلاعات برای برپایی مراسم بزرگداشت و اقامه نماز منتقل شد.

مرحوم اسلامی ندوشن سال گذشته در کانادا فوت کرد و پیکرش بعد از ۱۸ ماه به ایران بازگشت تا طبق وصیتش در نیشابور به خاک سپرده شود.

پیکر استاد پس از اجرای برنامه‌هایی در تهران و یزد، به نیشابور منتقل و در کنار آرامگاه نامداران فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟-پیام امروز

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *