سوله آکام فلز

گزارش ایسنا از وضعیت کارخانه آماده استارت بازیافت زباله یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارخانه بازیافت زباله یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم در مراحل پایانی و بهره برداری قرار دارد.

کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم ۱۰۰ درصد تمام شده و همه بخشها و دستگاههای مورد نیاز این کارخانه نصب شده و آماده استارت شروع فعالیت است.

پیشرفت فیزیکی این کارخانه از برنامه زمان بندی جلوتر است به طوری که حوضچه شیرآبه و کمپوست که در مراحل و فاز های بعدی بودند هم اکنون احداث و ساخته شدند، حتی ۹۰ درصد محوطه سازی ، ساختمانهای اداری و سلف ساخته شده اند و یا در حال اتمام هستند.

البته این کارخانه با مشکلاتی هم‌چون انشعابات آب، برق و گاز مواجه است که شهرداری باید هزینه نصب کنتور برق این خانه را به حساب اداره برق واریز کند تا کنتور نصب و کارخانه برق دار شود.

لوله های آب کارخانه خریداری و تا سر چاه لوله کشی شده است اما با معارض محلی مواجه است و شبکه گاز نیز تا جلوی سایت زباله اجرا شده و برای گاز دار شدن کارخانه، تنها منتظر ایجاد و ساخت ایستگاه از سوی شهرداری است. آنتن دهی اینترنت و تلفن همراه نیز دچار دیگر مشکلات این کارخانه است.

تاکنون شورای شهر و معاونت عمرانی استانداری همکاری خوبی با این کار خانه داشتند که نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری همکاری خود را بیش از پیش کنند تا هر چه سریعتر این کارخانه به بهره برداری برسد.

گزارش ایسنا از روند کارخانه آماده استارت بازیافت زباله یاسوج

“اسلام جاودان خرد”، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: محیط زیست استان در خصوص کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم، دو بار از شهرداری یاسوج در این خصوص در دستگاه قضایی شکایت کرد که یک بار رضایت داده و یک بار نیز شهرداری رای برائت گرفت.

وی افزود: هم اکنون شیوه دفن زباله در منطقه دوپشته دشتروم و بهداشتی نیست و خطرات و مضرات زیادی همچون خاک، شیرآبه، زیست محیطی، آب‌های زیر زمینی، سد شاه قاسم، چاه‌های آب شرب برخی مناطق یاسوج و هوا را در پی دارد که می طلبد، افتتاح و بهره برداری از این کارخانه تسریع یابد. البته آتش زدن زباله ها اصولی و بهداشتی نیست و پیامدها و آسیبهای جدی از جمله در خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست را در پی دارد.

جاودان خرد بیان کرد: در صورت بهره برداری از فاز اول کارخانه بازیافت زباله یاسوج، با پیگیری های صورت گرفته از محل صندوق ملی محیط زیست ۱۴ میلیارد تومان برای اجرای فازهای بعدی این کارخانه پرداخت خواهیم کرد.

گزارش ایسنا از روند کارخانه آماده استارت بازیافت زباله یاسوج

عملیات ساخت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم اسفندماه ۱۳۹۷ در سایت ۲۳ هکتاری دفن زباله این شهر و در ۶ هکتار زمین آغاز شد که در صورت بهره برداری فاز اول برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و در صورت حمایت و بهره برداری از فاز های بعدی برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم استغال ایجاد می شود. ۱۵۰  تا ۲۰۰ تن زباله روزانه در سطح شهر یاسوج تولید می شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی-پیام امروز

۱۳:۵۱ – ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱ – ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ سردار مهری خبر داد؛  سردار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *